امریکا: تقویت سوریه به زیان "اسرائیل" است

امریکا: تقویت سوریه به زیان
شنبه 11 خرداد 1392 - 13:51

وزیر خارجه آمریکا با هشدار به روسیه درباره ارائه سلاح های پیشرفته به نظام سوریه تأکید کرد: این اقدام بر کل منطقه و به ویژه "اسرائیل" تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کانال ده رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه امریکا در دیدار با "گیدو وستروله" همتای آلمانی خود اظهار دشت که دستیابی نظام سوریه به سلاح های روسیه تأثیر منفی فراوانی خواهد داشت و باید از انجام چنین اقدامی جلوگیری شود.
کری در این اظهاراتش که بیشتر بیانگر نگرانی واشنگتن در خصوص امنیت رژیم صهیونیستی در صورت تجاوز دوباره این رژیم به سوریه است، تأکید کرد: ارسال سامانه موشکی اس 300 به سوریه بر اسرائیل تأثیر منفی خواهد داشت و امریکا مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است. زیرا این امر به منزله تهدیدی برای اسرائیل و ثبات منطقه به شمار خواهد آمد.
جان کری خاطرنشان کرد: ارسال سامانه های دفاع موشکی برای نظام بشار اسد تأثیر منفی فراوانی دارد و چنین اقداماتی باعث به خطر افتادن اسرائیل خواهد شد.
وستروله و جان کری همچنین این اقدام روسیه را کاملا اشتباه دانستند.
در حالی که اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره تحویل سامانه اس 300 که پیشرفته ترین و دقیق ترین سیستم دفاع موشکی جهان می باشد، با اعتراض کشورهای غربی همراه شده است. روسیه تأکید کرده است به قراردادهای تسلیحاتی خود با دولت سوریه پایبند است.
مسکو دیروز اعلام کرد که 10 فروند هواپیمای بسیار پیشرفته میگ 29 را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.

اعتراض شدید آمریکا و هم پیمانان آن به ویژه در منطقه با تحویل سلاح های دفاعی به سوریه در حالی است که این کشورها از آغاز جنگ سوریه همه تلاش خود را برای تسلیح هرچه بیشتر مخالفان مسلح و گروه های تروریستی به کار گرفته اند.

 

پربیننده ترین خبرها