وزیر اطلاع رسانی سوریه:

اردوغان ترکیه را به روش "تروریستی" اداره می کند

اردوغان ترکیه را به روش
شنبه 11 خرداد 1392 - 23:07

العالم - به دنبال گسترش تظاهرات مردمی در ترکیه، وزیر اطلاع رسانی سوریه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز این کشور به دست رجب طیب اردوغان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "عمران الزعبی" با اشاره به این که ملت برادر ترکیه مستحق این برخورد وحشیانه و غیر موجه اردوغان نخست وزیر این کشور نیست، گفت: برای ملت ترکیه آرزوی ثبات و آرامش می کنیم و از اردوغان می خواهیم به عقل خود مراجعه کند و رفتارش درقبال مردم سوریه را در حق ترک ها تکرار نکند.

 

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان این که اردوغان کشورش را با شیوه ای تروریستی اداره و تمدن و دستاوردهای ملت ترکیه را نابود می کند، گفت: خواسته های ملت ترکیه مستحق این خشونت نیست و اردوغان اگر از تعامل بدون خشونت با مردم عاجز است، باید از قدرت کناره گیری کند.

 

اعتراضات مردمی علیه سیاست های دولت اردوغان برای دومین روز متوالی با حضور گسترده مردم در میدان "تقسیم" در استانبول ادامه دارد؛ و معترضان در آنکارا با راهپیمایی به سوی ساختمان پارلمان تظاهرات کردند.

 

پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک آور اقدام به سرکوب معترضان کرد و بیش از 100 تن را بازداشت کرده است. ده ها نفر نیز در این  وقایع مصدوم شده اند و گزارش ها حامی از آن است که چندین نفر هم بینایی خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها