تحلیلگر صهیونیست: اس 300 کارایی جنگنده ها را مختل می کند

تحلیلگر صهیونیست: اس 300 کارایی جنگنده ها را مختل می کند
يکشنبه 12 خرداد 1392 - 13:39

تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدید این رژیم مبنی بر هدف قرار دادن سامانه اس 300 روسیه پیش از نصب آن در خاک سوریه، اذعان کرد که این سامانه عملکرد جنگنده های صهیونیستی را مختل می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الون بن دیوید" تحلیلگر مسائل نظامی و راهبردی کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "برای فهمیدن منظور موشه یعلون نباید حتما تحلیلگر مسائل راهبردی باشی؛ یعلون  به طور سرپوشیده می گوید اگر سامانه اس 300 روسیه به دمشق رسید، اسرائیل پیش از نصب این سامانه در اراضی سوریه، آن را هدف قرار می دهد."
بن دیوید افزود: "اس 300 اسرائیل را به چالش می کشد. موشکهای اس 300 با برد بالا عملکرد جنگده های اسرائیل را در مناطق شمالی مختل می کند."
این تحلیلگر صهیونیست مدعی شد: "گزارشهای خبری حاکی است اسرائیل طی ژانویه گذشته محموله موشکهای ضد هوایی اس ای 7 روسیه را پس از یک هفته از انتقال آن از ناوگان روسیه در بندر طرطوس به خاک سوریه، هدف قرار داده است."
وی خاطرنشان کرد: "نتانیاهو پس از اظهارات یعلون، از وزرا خواست تا درباره مسائل سوریه سخن نگویند. زیرا با توجه به تحولات اخیر می بینم که نزاع شیعه و سنی این بار به لبنان کشیده شده و این تحولات بدون شک در راستای منافع اسرائیل است."
بن دیوید اظهار داشت: "در این حالت بهتر است مسؤولان اسرائیلی سکوت اختیار کنند. و اگر نیازی به اقدامات و تحرکاتی باشد بهتر است این اقدامات بی سر و صدا صورت پذیرد."
"منیر الصیاد" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش به شبکه العالم گفت: بشار اسد تصریح کرده است، بخشی از این محموله اس 300 روسیه، دریافت شده است.
الصیاد با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت روسیه مبتنی بر اینکه محموله کامل اس 300 ممکن است طی شش ماه الی یک سال به سوریه برسد، گفت: زمان انتقال و دریافت سلاحهای راهبردی از کشوری به کشور دیگر از اسرار محرمانه می باشد، تا این محموله سلاح از سوی دشمنان هدف حمله قرار نگیرد.
وی در خصوص اظهارات نتانیاهو خطاب به وزاری کابینه که گفته بود "بهتر است سکوت کنید و بی سر و صدا اقدامات لازم را اتخاذ کنید" گفت: نتانیاهو با هدف لغو قرار داد اس 300 عازم روسیه شد و نمایندگانی به اروپای غربی اعزام کرد و از کابینه خواست عملیاتی را برای هدف قرار دادن موشکهای اس 300 پس از انتقال آنها به خاک سوریه، طراحی کنند.
 

پربیننده ترین خبرها