اعتراف به ناکامی نتانیاهو در لغو قرارداد اس-300

اعتراف به ناکامی نتانیاهو در لغو قرارداد اس-300
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 18:50

به نوشتۀ یک روزنامه صهیونیستی، هشدار اسرائیل به روسیه درباره فروش موشک های بسیار پیشرفته به سوریه بی نتیجه بوده و روسیه تاکید کرده که این موشک ها را در اختیار نظام سوریه خواهد گذاشت و وزارت امور خارجه سوریه نیز اعلام کرده که بخشی از قرارداد نظامی با روسیه، اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه تایمز آف اسرائیل (The Times of Israel) نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه گذشته (14 می) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کرد و به وی هشدار داد که فروش موشک های اس 300 ( S 300 ) به سوریه ممکن است منجر به وقوع جنگ در سراسر منطقه شود، اما روسیه این "هشدار" را جدی نگرفته است.

 

این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی افزود: البته نمی توان سفر نتانیاهو به روسیه را ناموفق توصیف کرد، ولی پوتین می توانست به درخواست نتانیاهو، قرارداد نظامی مسکو – دمشق را لغو کند و اگر این قرارداد لغو می شد، بسیار به نفع اسرائیل بود.

 

یک مقام عالی رتبه اسرائیلی نیز بدون فاش کردن نام خود گفت: نتانیاهو به پوتین گفت که فروش موشک های پیشرفته به سوریه برتری نظامی اسرائیل را تضعیف می کند و مانع آزادی تحرک نیروی هوائی اسرائیل برفراز خاک سوریه و لبنان می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها