هزار زن عربستانی با پرداخت پول طلاق گرفته اند

هزار زن عربستانی با پرداخت پول طلاق گرفته اند
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 14:19

وزارت دادگستري عربستان اعلام كرد كه بيش از يكهزار زن سعودي درمقابل پرداخت پول از همسرانشان در سال 2011 ميلادي طلاق گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دادگستري عربستان درگزارشي آماري در پايگاه اينترنتي خود تأکید کرد: احكام قضايي طلاق يكهزار و 71 زن سعودي از شوهرانشان درمقابل پرداخت مبالغي مالي صادر شده است، و 49 مورد طلاق گرفتن زنان مقيم از شوهران عربستاني آنها بوده است.  
اين وزارتخانه اعلام كرد: از بين يكهزار و 71 مورد طلاق زنان از همسرانشان، 900 مورد در مكه مكرمه در غرب عربستان بوده است.
در اين گزارش آماري آمده است: احكام قضايي براي فسخ نكاح 2 هزار و 715 مرد سعودي در همين مدت صادر شده است و دادگاهها يكهزار و 99 مرد سعوي را به همسران خودشان براساس فتواي هيئت علماي بزرگ بازگردانده اند.
دادگاهها در همين مدت 2 هزار و 159 مورد صلح و آشتي بين همسران بدون وقوع طلاق انجام دادند كه از اين ميان يكهزار و 295 مورد مربوط به زنان و مردان سعودي و 352 مورد درخصوص زنان و مردان مقيم عربستان و 211 مورد نيز در مورد مردان سعودي ازدواج كرده با زنان خارجي و 121 مورد نيز مربوط به مردان خارجي است كه با زنان سعودي ازدواج كرده اند.
تحقيقات جديد از افزايش ميزان طلاق در عربستان در سال 2011 ميلادي خبر می دهد، به گونه اي كه براساس آخرين گزارشهاي رسمي، به بيش از 35 درصد موارد ازدواج رسيده است كه اين ميزان بالاتر از ميانگين جهاني است كه بين 18 تا 22 درصد مي باشد.
شماري از جامعه شناسان و مشاوران در امر ازدواج درباره افزايش پديده طلاق در جامعه عربستان هشدار مي دهند چرا كه افزايش آن باعث ايجاد دغدغه در مردم عربستان در سالهاي اخير شده است.

پربیننده ترین خبرها