تیراندازی در طرابلس همچنان ادامه دارد

تیراندازی در طرابلس همچنان ادامه دارد
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 23:04

بيروت، العالم ـ تیراندازی های پراکنده دیشب تا عصر امروز در شهر طرابلس لبنان، دست کم 5 کشته و 35 مجروح برجا گذاشته است.

"فاطمه عواضه" خبرنگار العالم گفت: پس از درگيريهاي شديد ميان عناصر مسلح در دو منطقه جبل محسن و باب التبانه، آرامشي همراه با احتياط شهر طرابلس را فراگرفته است و به دليل فضاي آكنده از كشمكش و تنش ، ترس و نگراني از بهم ريختن اوضاع در شب وجود دارد.اما تلاشهایی نیز براي كنترل اوضاع صورت مي گيرد.

وي افزود: در اين ميان تيراندازي ها در همه محورهاي اصلي و شناخته شده همچنان ادامه دارد به گونه اي كه تاكنون 5 نفر كشته و 35 نفر مجروح شدند، همچنين احتمال مي رود كه در ساعات آينده اين آمار نيز افزايش يابد. اين عمليات راه ميان عكار و طرابلس را خطرناك كرده و زندگي كساني را كه اين راه را طي مي كنند، در معرض خطر قرار داده است.

خبرنگار العالم اظهار داشت: پس از آرامشي كه يك هفته به طول انجاميد، بار ديگر در پي تنشهاي حاكم بر فضاي منطقه، درگيري ها از سرگرفته شد. فضاي حاكم بر منطقه به گونه اي است كه كوچكترين اتفاق نيز مي تواند اوضاع را بحرانی كند.

فاطمه عواضه با بيان اين كه تلاشهايي براي كنترل اوضاع صورت مي گيرد تا كنترل امور مانند هفته گذشته از دست خارج نشود، تاكيد كرد: بنا به گفته ساكنان منطقه، ترس  و نگراني هايي واقعي از وقوع درگيريهاي شديد در شب وجود دارد.

وي گفت: معمولا اوضاع در شب وخيم تر مي شود و صبح ها آرامش به منطقه باز مي گردد و اگر تلاشها براي كنترل بحران و آتش بس به ثمر برسد، احتمال دارد كه شب آينده شبي آرام باشد.

به گفته خبرنگار العالم، مردم طرابلس اين عناصر مسلح در "باب التبانه" را مي شناسند و رهبران طرابلس نيز فرماندهان اين عناصر مسلح را نيز به خوبي مي شناسند، از سوي ديگر مردم جبل محسن مي گويند كه همواره به تيراندازي ها پاسخ مي دهند و بر پايبندي خود به تصميمات ارتش لبنان تاكيد مي كنند.

عواضه خاطرنشان كرد: عناصر مسلح باب التبانه به رهبران سياسي طرابلس وابسته اند كه برخي از آنها از جريان المستقبل هستند، از اين رو اگر دستور توقف تيراندازي به سمت جبل محسن را به آنها بدهند، ممكن است آرامش به منطقه بازگردد. اما افراد مسلح جبل محسن كه از ديروز به تيراندازي پاسخ مي دهند، به دستورات ارتش پايبند هستند.
15:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها