جوانان ترک: ملت تونس علیه اردوغان تظاهرات کند

جوانان ترک: ملت تونس علیه اردوغان تظاهرات کند
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 17:44

گروه هایی از جوانان ترکیه طی نامه سرگشاده ای از ملت تونس خواستند هنگام ورود اردوغان به خاک کشورشان از وی با تظاهرات استقبال کنند که این مساله با استقبال برخی از احزاب و جریان های تونسی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ اردوغان امروز در سفر دوره ای خود بعد از مغرب و الجزائر به تونس خواهد رفت.
این نامه خاطرنشان می کند اردوغان به جای ماندن در ترکیه و سروسامان دادن به اوضاع ناآرام این کشور با نادیده گرفتن کشتگان و مجروحان این حوادث به سفر خارجی رفته است درحالی که هدف از این اعتراضات رساندن صدای هزاران تظاهر کننده است تا به آنان اجازه داده شود آزادی را همانطور که می خواهند تجربه کنند و از تعرض نیروهای پلیس به آنان جلوگیری شود.
جبهه مردمی - نماینده چپ رادیکال تونس - در واکنشی سریع از تنظیم تظاهرات اعتراض آمیز در برابر سفارت ترکیه در تونس به منظور محکومیت سفر اردوغان به تونس و سرکوب تظاهرات مردم ترکیه خبر داد.
رسانه های محلی به نقل از"حمة الهمامی" سخنگوی جبهه مردمی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند سران جبهه شرکت در ضیافت شام با اردوغان را برای هم سفره نشدن با مستبدان نپذیرفته اند.
الهمامی برای اعتراض علیه دیدار اردوغان از تونس و همبستگی با مردم انقلابی ترکیه اعلام آمادگی کرده است.
دولت اعلام کرد درخلال برنامه دیدار اردوغان از تونس روز پنجشنبه اولین نشست شورای عالی همکاری استراتژیک میان دو کشور برگزار خواهد شد.
ترکیه تلاش کرد خود را حامی انقلاب کشوهای عربی جلوه دهد که اخوان آن را وسیله ای برای به قدرت رسیدن در تونس و مصر قرار دادند  و از حمایت های مالی گسترده و اجراکردن دهها طرح و برنامه خبر داد اما همه این وعده ها فقط در کاغذ ماند و به مرحله عمل نرسید. 
ناظران معتقدند اردوغان قصد دارد از نیاز مصر و تونس به حمایت های اقتصادی برای خودنمایی در قالب احیا کننده دولت عثمانی سوء استفاده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها