پشت پرده اعتراضهای خونبار اخیر در ترکیه

پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 22:34

آنکارا – العالم - نویسنده و تحلیلگر سیاسی ترک تأکید کرد تاهنگامی که دولت ترکیه شیوه تعامل با مردم را تغییر ندهد، اعتراضها در این کشور ادامه خواهد یافت.

"برکات کار" روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: در اعتراضهای دیروز اعضای اتحادیه های کارگری و مدنی نیز حضور داشتند .
وی افزود: دخالتهای پلیس نمی تواند از حضور برخی گروه هایی که دولت آنها را ممنوع اعلام کرده، جلوگیری کند.
برکات کار تأکید کرد: در جریان تظاهرات ده ها هزار معترض روی زمین نشسته بودند و شعار می دادند و هیچگونه اقدام غیرقانونی صورت نگرفت، ولی نیروهای پلیس با خودروهای آب پاش و بمب های گاز به آنان حمله کردند؛ و این حملات تا نیمه های شب ادامه یافت.
این نویسنده و تحلیلگر ترک خاطرنشان کرد: رسانه ها در خصوص رویدادهای ترکیه در حال فریبکاری هستند و حوادث را به صورت نادرست منتقل می کنند.
برکات کار گفت: سیاستهای اشتباه و تأسفبار و سرکوبگرانه حکومت دلیل گسترش و ادامه اعتراضها است؛ تظاهرکنندگانی که شمار آنان به 50 هزار نفر رسید، خواستار حقوق سیاسی، اقتصادی و دموکراتیک هستند و آنان به هیچگونه اقدام غیرقانونی و آشوب دست نزدند.
برکات کار با بیان اینکه اعتراضها و تظاهرات اخیر فقط درواکنش به قطع چند درخت صورت نگرفته، اظهار داشت: این اعتراضها در نتیجه فشارهایی بروز کرد که طی سالها متراکم شده است.

AM – 06 – 12:01

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها