حضور دوربین العالم در پاکسازی حومه قصیر

شنبه 18 خرداد 1392 - 11:28

خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در حومه شهر مهم و راهبردی قصیر همراهی می کند، از پاکسازی کامل چند روستا در این منطقه خبر داد.

خانم "رؤی العلی" روز شنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه روستاهای "البویضه شرقی"، "المسعودیه" و "الصالحیه" را در حومه شهر قصیر کاملا پاکسازی کردند.
وی افزود: شمار قابل توجهی از عناصر مسلح در این عملیات به هلاکت رسیده و بقیه نیز سلاح و تجهیزات نظامی خود را زمین گذاشته و از راه های مختلف از این مناطق گریختند.
نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی شهر قصیر، روستای "الضبعه" را فقط در عملیاتی 2 ساعته کاملا از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کرند.
عناصر مسلح پس از ورود به روستای "المسعودیه" 20 نفر از ساکنان آن را ربوده و بقیه را مجبور کردند تا محل سکونت خود را ترک کنند.
نیروهای ارتش سوریه با ورود به این روستا، ربوده شدگان را آزاد کرده و این روستا را از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کردند.
نیروهای ارتش پس از آن وارد روستای "الصالحیه" شدند. عناصر مسلح و گروه های تروریستی که در این روستا موضع گرفته بودند، با ورود نیروهای ارتش همه سلاح و مهمات و تجهیزات خود را که شامل انواع سلاح سنگین و نیمه سنگین بود رها کرده و پا به فرار گذاشتند.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح در روستای المسعودیه بدون هیچ مقاومتی پا به فرار گذاشته و به روستای الصالحیه رفتند. آنان را تا این روستا تعقیب کردیم که درگیری اندکی نیز در این روستا روی داد ولی آنان از این روستا نیز به سوی "البویضه" شرقی فرار کردند.
خبرنگار العالم گفت: با پاکسازی این روستاها، جاده حومه القصیر به لبنان، کاملا امن شده است. چرا که تا پیش از این عناصر مسلح که در روستای الضبعه مخفی شده بودند، این جاده را تحت کنترل داشتند.

پربیننده ترین خبرها