هلاکت تروریست بلژیکی در سوریه

هلاکت تروریست بلژیکی در سوریه
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 22:26

یکی از اعضای بلژیکی گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه های بلژیک تأکید کردند یک جوان بلژیکی به نام "طارق" که در کنار گروه های مسلح و تروریستی در سوریه در حال جنگ بود، به هلاکت رسیده و برادرش نیز هنگام بازگشت به بلژیک دستگیر شده است.
این رسانه ها همچنین از دستگیری چندین بلژیکی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی خبر دادند.
بر اساس این گزارش، یک گروه سلفی افراطی به نام "شریعه فور بلجیوم" به سرکردگی "فؤاد بلقاسم" متهم اصلی اعزام تروریست از بلژیک به سوریه است. بلقاسم به دلیل تحریک مردم به نفرت در بلژیک به زندان ابد محکوم شده است.
روزنامه "هیت نیووسبالد" اعلام کرد که 30 تن از اعضای این گروه افراطی، یگان نظامی ویژه ای را تحت فرماندهی "جبهه النصره" تشکیل داده اند.
جبهه النصره از گروه های تروریستی و جنایتکار در سوریه است که به صورت علنی وابستگی خود را به القاعده اعلام کرده است.
این سومین تروریست بلژیکی است که در سوریه به هلاکت می رسد. البته برخی خبرهای تأیید نشده از هلاکت یک تروریست بلژیکی دیگر در سوریه حکایت دارد.
برادر طارق به نام "الیاس" (23 ساله) سوم ژوئیه هنگام بازگشت به بلژیک دستگیر شد.
یکی دیگر از متهمان بلژیکی "الوساکی" (22 ساله) فرمانده گردان بلژیکی ها در سوریه است. وی در یک مکالمه تلفنی ضبط شده در دسامبر گذشته از بریدن گردن یک سرباز سخن گفته است. به همین دلیل به نظر می آید که وی یکی از کسانی است که در جریان این جنایت که اخیرا بمب خبری رسانه های بلژیکی شده است، دست دارد.
برادر الوساکی به نام "حکیم" (21 ساله) در ژانویه گذشته در تماس تلفنی به دوست خود در بلژیک گفته است که یک اسیر سوری را در کمال خونسردی به قتل رسانده است.
حکیم به دلیل جراحت در سوریه به بلژیک بازگشت و در شانزدهم آوریل دستگیر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها