سرنوشت جنگ در سوریه مشخص می شود

سرنوشت جنگ در سوریه مشخص می شود
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:26

العالم، دمشق - با آغاز عملیات "توفان شمال" برای پاکسازی "حلب" پس از عملیات موفقیت آمیز شهر قصیر، سرنوشت جنگ در سوريه در چند روز آينده مشخص خواهد شد.

سرلشكر بازنشسته ارتش سوریه "يحيي سليمان" روز سه شنبه به شبكه العالم گفت: ارتش سوريه در حومه حلب با گام هاي استوار در حال حرکت است تا عملیاتی سریع را به منظور پاکسازی آن انجام دهد.

این کارشناس نظامی سوری اظهار داشت: از زمان تدوین طرح راهبردي پاکسازي سوريه از تروریست ها، عملیات از حومه دمشق آغاز گرديد و در عمليات منحصر به فرد قصير مخفيگاه هاي افراد مسلح نابود شد.

یحیی سلیمان افزود: عمليات پاکسازی به قصیر محدود نیست و ارتش سوریه در "غوطه دمشق" هر روز كنترل تعداد بیشتری از روستاها را به دست می گیرد؛ و در حومه جنوبي دمشق نيز خساراتي به افراد مسلح وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترين هدف راهبردي بعد از عملیات شهر قصير، پاکسازی شمال سوريه و مركز آن حلب است؛ به همين علت از بيش از يك هفته پيش زمينه سازي براي عمليات، بسيج نيروها و آماده سازی تجهيزات لازم براي يكسره كردن نبرد حلب آغاز شده است.

يحيي سليمان تاكيد كرد: تاکنون پيشروي تاكتيكي و آزاد سازي برخي از روستاها در بخش شمالی انجام شده است و ارتش سوریه به سوی دو شهر راهبردی " نبل " و " الزهرا " در حا  پیشروی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از عملیات حلب آزاد سازی شمال سوریه است، اظهار داشت: نیروهای ملی در شهر حلب به ارتش سوریه پیوسته اند که موفقیت هایی نیز به دست آمده است.

این نظامی بازنشسته ارتش سوریه تصريح كرد: پس از پاکسازی داريا، غوطه دمشق و قصير از تروریست هایی که از کشورهای مختلف جهان به سوریه آمده اند، با پاکسازی حلب سرنوشت جنگ در سوريه درچند روز آينده مشخص خواهد شد.

10-23:34

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها