جبهه نجات مصر دعوت آشتی ملی را رد کرد

جبهه نجات مصر دعوت آشتی ملی را رد کرد
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 11:48

برخي از سران جبهه نجات ملي در مصر دعوت محمد مرسي رئيس جمهور این کشور برای آشتي ملي فراگير را رد كردند.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "خالد داود سخنگوي" جبهه نجات مخالفان گفت زمان دعوت به آشتي ملي خيلي دیر شده است و مخالفان خواستار برگزاري انتخابات رياست جمهوري پيش از موعد هستند زيرا مرسي شكست خورده است.

وي افزود: مخالفان برگزاری انتخابات پیش از موعد را راه حل خارج کردن مصر از وضعيتي می دانند كه از زمان به قدرت رسيدن مرسي به وجود آمده است؛ زمان آن رسيده است كه مرسي عرصه سياسي را ترك كند تا كساني كه در اداره امور كشور شايسته تر هستند مسؤوليت اين كار را به عهده بگيرند.

"عبدالغفار شكر" از رهبران جبهه نجات اظهار داشت آشتي ملي معمولا درباره سياست هاي مشخصي است اما مرسي و گروه او هيچ وقت هيچ سياست روشني نداشته اند.

وي گفت در حال حاضر بي برنامگي در اداره كشور حاكم است و همه بحران هاي كنوني نتيجه بي برنامگي است.

در اين حال مصطفي الجندي از سران حزب الدستور مصر اين سؤال را مطرح كرد كه مرسي بعد از همه كارهايي كه در مصر انجام داده است از كدام آشتي سخن مي گويد؟.

الجندي، مرسي را مسؤول نابودي روابط با كشورهاي آفريقايي و قرار دادن مصر در حالت جنگ با آنها دانست.

محمد ابوالغار از رهبران جبهه نجات از آمادگي خود براي گفت وگو با نهاد رياست جمهوري خبر داد البته به شرط اينكه تغييري در كابينه شامل وزارتخانه هاي كشور و فرهنگ رخ دهد و "طلعت عبدالله" دادستان كل عزل شود.

مرسي دوشنبه در سخنراني خود گروههاي سياسي مصر را به آشتي ملي فراگير و كنار گذاشتن اختلافات در سايه شرايط كنوني و تهديد امنيت آبي كشور دعوت كرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها