نخست وزیر ترکیه معترضان را تهدید کرد

نخست وزیر ترکیه معترضان را تهدید کرد
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 16:20

با گذشت 12 روز از آغاز اعتراضات در ترکیه، نخست وزیر این کشور با بیان اینکه دیگر در برابر معترضان کوتاه نمی آید تأکید کرد که موضعش در خصوص تظاهرات و روش برخورد با آن معترضان تغییر نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "رجب طیب اردوغان" امروز (سه شنبه) به نمایندگان حزبش در پارلمان ترکیه گفت که طرح ساخت و ساز در میادین "تقسیم" و "غازی" تغییر نمی کند.

اردوغان بار دیگر معترضان را "افراطی" و "تروریست" نامید و گفت: به کسانی که می خواهند به این حوادث ادامه دهند می گویم که این موضوع اکنون تمام شد. دیگر به هیچ وجه مدارا نمی کنیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که با نظرات دیگران مخالفت نمی کند و به آرای مخالفان نیز گوش می دهد، ولی اجازه نمی دهد که این اعتراضها به مطالبات نامشروع تبدیل شود.
وی برخی گروه های سیاسی در ترکیه را به ترویج خشونت در ترکیه متهم کرد و گفت: برخی تلاش کردند با این تظاهرات به اقتصاد ترکیه ضربه بزنند.
اردوغان با تشکیک در مسالمت آمیز بودن تظاهرات و مواضع حامیان محیط زیست، تأکید کرد: برخی که نتوانسته اند از طریق صندوق های رأی راه به جایی ببرند، تلاش می کنند از راه های دیگر به حکومت برسند.
نخست وزیر ترکیه از نیروهای پلیس خواست اجازه ندهند که به صورت غیرقانونی شعار سر دهند.
اردوغان با اذعان به کشته شدن 3 تن از تظاهرکنندگان و یک پلیس در جریان اعتراضهای اخیر، اظهار داشت: شعارهای تظاهرکنندگان به هدف ایجاد فضای درگیری در ترکیه و متزلزل کردن ثبات کشور است.

نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه صبح امروز به محل تحصن معترضان در میدان "تقسیم" در شهر استانبول یورش برده و با آنها درگیر شدند.

معترضان در ترکیه کناره گیری دولت رجب طیب اردوغان را خواستارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها