آمریکا: دفتر طالبان در قطر "سفارت‌خانه" نیست

آمریکا: دفتر طالبان در قطر
جمعه 31 خرداد 1392 - 11:36

امریکا دفتر نمایندگی طالبان افغانستان در دوحه را "سفارت" کابل در قطر نمی داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک عضو هیئت نمایندگی امریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد، کشورش بر این باور است که دفتر نمایندگی طالبان افغانستان در دوحه نباید به منزله سفارت‌خانه به شمار آید.

"رزماری دیکارلو"، معاون نماینده امریکا در سازمان ملل در نشستی در شورای امنیت در مورد افغانستان روز پنج‌شنبه گفت: ما نام "امارت اسلامی افغانستان" را به رسمیت نمی‌شناسیم و خوشحالیم که قطر مشخص کرد که نام این مرکز، "دفتر سیاسی گروه طالبان افغانستان" است و تابلویی که به اشتباه بر سردر دفتر طالبان گذاشته شده بود نیز برداشته شده است.

این نمانیده امریکا ضمن افزودن این مطلب که کاخ سفید افتتاح دفتر طالبان در قطر را اولین گام مهم برای هموار کردن ایجاد یک ساز و کار سیاسی می‌اند، تاکید کرد: ما تاکید کرده‌ایم که نباید با این دفتر به مثابه یک سفارت‌خانه یا شبیه آن برخورد شود و دیگر دفاتر نمایندگی طالبان افغانستان نیز نباید به عنوان امارت، دولت و حاکمیت در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود: در حالی که ممکن است مشکلاتی در این راه وجود داشته باشد، اما این حقیقت که گروه‌هایی فرصت مذاکره و گفتگو در مورد آینده افغانستان را دارند، مساله‌ای بسیار مهم است.

تنش بین واشنگتن و کابل از روز پنج‌شنبه شعله‌ورشد؛ زمانی که طالبان یک دفتر سیاسی در دوحه پایتخت افغانستان تحت عنوان "امارت اسلامی افغانستان" تاسیس کرد.

روز چهارشنبه، قانوگذاران افغان مخالفت شدید خود را باز شدن این دفتر جنجال‌انگیز در دوحه، ابراز کردند.

دولت افغانستان نیز همه مذاکرات استراتژیک با امریکا برای بحث در مورد ماهیت حضور امریکا در این کشور بعد از عقب‌نشینی نیروهای نظامی در سال 2014 را به حال تعلیق درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها