اجلاس دوحه و "دوستان" بدتر از دشمن برای ملت سوریه

اجلاس دوحه و
يکشنبه 2 تير 1392 - 18:57

العالم، دمشق - نماینده پارلمان سوریه، کشورهای شرکت کننده در نشست دوستان سوریه در دوحه را دشمنان واقعی ملت سوریه توصیف؛ و تاکید کرد: با مسلح کردن تروریست ها هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

" شریف شحاده " به شبکه خبری العالم گفت: بسیار مضحک است که امروز می شنویم آنانی که در دوحه قطر گرد هم آمده اند، خود را "دوستان سوریه" می نامند. اگر آمریکا، انگلیس، فرانسه و قطر دوستان سوریه اند، پس دشمنان سوریه چه کسانی هستند؟

نماینده مجلس سوریه افزود: شرکت کنندگان در نشست دوحه دشمنان واقعی ملت سوریه هستند، زیرا اگر کسی که به فکر منافع مردم سوریه باشد، باید برای نشاندن همه طرف ها سر میز مذاکره بکوشد و ارتباطی با اسرائیل نداشته باشد و برای مردم هم نقشه ای در سرنداشته باشد. اما یازده کشوری که امروز در قطر گردهم آمده اند می خواهند که همچنان خون مردم بی گناه سوریه ریخته شود.

شحاده خاطرنشان کرد: در این نشست سخن از تسلیح مخالفان به میان آمده است، اما واقعیت این است که مسلح کردن تروریست ها از اولین روز شروع بحران در سوریه آغاز شده بود و حالا این کشورها قصد دارند اسلحه بیشتر و پیشرفته تری به دشمنان ملت سوریه پیشکش کنند.

نماینده مجلس سوریه تاکید کرد: آنها فقط می توانند پول و سلاح بدهند و فتواهای مختلف صادر کنند، اما قادر نیستند به مزدوران خود خون و روح و وجدان ببخشند. سرباز سوری برای دفاع از سرزمین خود جان فدا می کنند اما این مزدوران به طمع پول از خارج آمده اند و می جنگند از این رو غیرممکن است که با این اقدامات بتوانند نتیجه بحران را تغییر دهند.

شحاده تاکید کرد: سوریه دارای ارتش و نیروی نظامی قدرتمندی است وبا در اختیار داشتن نیروی هوایی قوی و اسلحه سنگین همچنان از روسیه سلاح وارد می کند.

نماینده مجلس سوریه تصریح کرد: " سلیم ادریس " رئیس ارتش موسوم به آزاد و دیگران نیز بعد از فتح " القصیر" به دست نیروهای سوری به قدرت ارتش اعتراف کردند درحالی که پیش از آن تصور می کردند القصیر هرگز سقوط نخواهد کرد.

شریف شحاده ادامه داد: اوضاع میدانی در تمام مناطق سوریه خوب است و علی رغم وجود برخی مشکلات در حلب، نیروهای سوریه در آن منطقه حضور دارند و سلیم ادریس فرصت نخواهد کرد از شرکت کنندگان در نشست دوحه سلاحی تحویل بگیرد چون ارتش به زودی حلب و سایر مناطق مجاور با مرزهای ترکیه را پاکسازی خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها