همنوایی پارلمان فدرال استرالیا با مردم بحرین

همنوایی پارلمان فدرال استرالیا با مردم بحرین
يکشنبه 2 تير 1392 - 22:49

یکی از رهبران جریان العمل الاسلامی در بحرین با اشاره به ادامه سرکوب دسته جمعی و نقض فجیع حقوق بشر در بحرین، بر همنوایی ملت های جهان با مردم بحرین تاکید کرد و اقدام پارلمان فدرال استرالیا در محکوم کردن نقض حقوق بشر در بحرین را نمونه ای از این همراهی دانست.

"جعفر العلوی" روز یک شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اقدام رژیم آل خلیفه در فراخوانی فعالان سیاسی به منظور ابطال شناسنامه آنها و تبعیدشان به کشورهای دیگر، یکی دیگر از جنبه های نقض حقوق بشر در بحرین است.

وی افزود: استبدادی ترین رفتار ممکن در بحرین، محروم کردن شهروندان و هم میهنان بحرینی از شناسنامۀ بحرینی و اعطای این شناسنامه به ارزان ترین شیوه ممکن به بیگانگانی است که از کشورهای مختلف به بحرین آورده شده اند. در واقع باید گفت که رژیم آل خلیفه حقوق بشر و حقوق مذهبی و دینی را به رسمیت نمی شناسد.

رهبران جریان العمل الاسلامی با اشاره به تعرض رژیم آل خلیفه به شیخ النجاتی گفت: این اقدام را باید پیامی به سایر علمای بحرینی تلقی کرد و دانست که آن ها نیز نفرات بعدی فهرست تبعید از کشور هستند و این نشان می دهد که رژیم آل خلیفه، رسما دشمنی طائفی با شیعیان بحرینی را در دستور کار قرار داده است و تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان در همین راستا صورت می گیرد. رژیم آل خلیفه سعی می کند با این کار، محبوبیت خود را نزد سنی ها بهبود بخشد در حالی که در بحرین همه امتیازات تنها از آن خاندان حاکم است و بقیه چه شیعه و چه سنی فقط شهروندان درجه دو و سه و چهار به شمار می روند.

وی تاکید کرد که رژیم آل خلیفه سعی می کند از طریق ادامه سرکوب دسته جمعی مردم، به انقلاب بحرین پایان دهد و مردم بحرین را وادار کند وابستگی کشورشان به عربستان سعودی را بپذیرند. این در حالی است که مردم بحرین باثبات تر از آن هستند که در برابر این گونه چالش ها و موانع تسلیم شوند و حتی ارتش سعودی نیز نتوانست علیرغم همه دخالت هایی که در بحرین کرد، انقلاب بحرینی ها را متوقف کند، تا جایی که این انقلاب با وجود بازداشت شدن 125 زن و دختر، همچنان ادامه دارد.

العلوی خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه سیاست وقت کشی و سرکوب شدید عناصر فعال انقلابی را در دستور کار خود قرار داده و اکنون در رویکردی تازه، بازداشت سالمندان و شخصیت های معروف و بارز را پیشه کرده است و بر این اساس اقدام به بازداشت علما و فعالان سیاسی و رهبران احزاب و جریان ها می کند و تقریبا به طور روزانه آن ها را محاصره می کند و آن ها را تحت فشار قرار می دهد تا به این وسیله بتواند مردم را به این موضوعات سرگرم کند در حالی که تظاهراتی که هر روزه در بحرین برگزار می شود، یک محور دارد و آن اعتراض به ظلم و تحقیر مردم توسط رژیم آل خلیفه است.

وی در ادامه به برگزاری گفت و گوی رژیم آل خلیفه با طرف های مختلف مخالف نظام اشاره کرد و گفت: این گفت و گو در حالی جریان دارد که در زندان های این رژیم، دستکم 850 تن از مردم و معترضان زندانی هستند و تاکنون 12 تن در زندان به شهادت رسیده اند که 4 تن از آنان جنین هایی بودند که در شرایط زندان، فرصت زندگی نیافتند. ادامه چنین روند وحشیگرانه ای در شکنجه مردم، نتیجه ای جز سرنگونی رژیم نخواهد داشت.

جعفر العلوی تاکید کرد که مخالفان رژیم آل خلیفه بر این راهبرد اتفاق نظر دارند که این رژیم نباید بماند و نمی توان در قبال اقدامات آن سکوت کرد. این در حالی است که مردم نیز یک صدا شعار سرنگونی رژیم سر می دهند.

6/23
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها