25جلسه گفت وگوی بی فایده در بحرین

25جلسه گفت وگوی بی فایده در بحرین
يکشنبه 2 تير 1392 - 15:18

رییس گروه نیروهای ملی دموکراتیک بحرین گفت: نتایج 25 جلسه گفت وگو میان دولت و مخالفان بر سر میز مذاکرات « صفر» بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جمیل کاظم" گفت: در این جلسات از افراد مستقل و نمایندگان واقعی مردم و معترضان، دعوت به عمل نیامده بود و افراد حاضر درنشست نیز از خود دیدگاهی نداشتند.
سایت "صدای منامه" به نقل از جمیل کاظم تاکید کرد: چهار ماه گفت و گو بر سر میز مذاکره فرصتی برای حکومت بحرین ایجاد کرد تا با سوء استفاده از مذاکره به خشونت های خود علیه شهروندان و رهبران سیاسی و مجازات های جمعی ادامه دهد و به این شکل آزادی بیان و آزادی برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را محدود نماید؛ همچنین به سیاست های سرکوب گرانه، محاکمه صوری (جنایتکاران) و بازداشت ظالمانه فعالان ادامه دهد.
رییس گروه نیروهای ملی دموکراتیک بحرین، از آل خلیفه خواست تا به نصیحت های قدرت های جهانی و سازمان های بین المللی گوش دهد و فرصت پیشرفت های سیاسی واقعی را از دست ندهد.
وی با اشاره به موفقیت برخی از کشورها در رسیدن به دموکراسی گفت: تجربه کشورها نشان می دهد که برای دست یافتن به یک راه حل مناسب باید رهبران گروه های سیاسی و دینی از زندان ها آزاد شده و بر سر میز مذاکرات حضور یابند، زیرا نمی توان وجود آنان را بر میز مذاکرات نادیده گرفت .
"رضی الموسوی" از مخالفان رژیم آل خلیفه در گفت و گو با العالم، خاطرنشان کرد: موفقیت گفت وگوی ملی منوط به حضور افرادی است که دارای اختیارات تام بوده و یا یک نماینده تام الاختیار باشند ؛ همچنین هر کشوری که بخواهد گفت  وگوی با نتیجه ای داشته باشد، موظف است رهبران مخالف را نیز در آن شرکت دهد.
"عبدالنبی سلمان" از اعضای مذاکره کننده بحرینی نیز تاکید کرد: نمایندگان دولت در نشست گفت و گوی ملی هیچ کدام جدیتی به خرج نمی دادند و با وجود آن که به نمایندگی از سه وزارتخانه حاضر شده بودند اما هیچ پیشنهادی ارائه ندادند و تلاش نکردند خواسته های طرف مقابل را بر آورده کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها