نگرانی دستگاه های اطلاعاتی غرب از تکفیری ها در سوریه

نگرانی دستگاه های اطلاعاتی غرب از تکفیری ها در سوریه
دوشنبه 3 تير 1392 - 14:52

دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی درباره ادامه ارسال سلاح برای گروه های مسلح در داخل سوریه و حمایت از گروه های تروریستی تکفیری دراین کشور هشدار دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم منابع رسانه ای به نقل از یک مسئول امنیتی آمریکایی اعلام کردند ارسال انواع مختلف سلاح به سوریه باعث می شود که سوریه به بزرگ ترین انبار انواع سلاح ها تبدیل شود و این سلاح ها در اختیار تروریست ها در تمامی نقاط جهان قرار گیرد.

منابع یاد شده افزودند هیچ یک از گروه های تروریستی در سوریه نمی توانند تضمین کنند که سلاح های پیشرفته ای که به سوریه فرستاده می شود در دست تروریست های وابسته به القاعده نیفتد؛ و کشورهای غربی باید تاوان ارسال سلاح برای این گروه ها را در سال های آینده بپردازند.

این منابع همچنین اعلام کردند که گروه های تروریستی درحال سروسامان دادن اوضاع خود برای انتقال به اردن و فعالیت دراین کشور هستند، تا به اجرای حملات و کشتار دراین کشور اقدام کنند.

این مسئول آمریکایی گفته است که سرویس های امنیتی غربی اطلاعاتی دراختیار دارند که بیانگر فرار شماری از عناصر مسلح از سوریه به اردن است.

بر اساس این گزارش، برخی از تروریست ها آماده نفوذ به خاک اردن برای پیوستن به این شبکه تروریستی هستند و این شبکه وابسته به قطر است.

کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه با وجود اطلاع از جنایتهای روزمره گروه های تروریستی و مسلح در سوریه ضد مردم این کشور، همچنان بر ادامه تسلیح این گروه ها پافشاری می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها