عربستان یمنی‌ها را برای اعزام به سوریه بسیج می‌کند

عربستان یمنی‌ها را برای اعزام به سوریه بسیج می‌کند
يکشنبه 2 تير 1392 - 22:28

صنعا، العالم - رییس سازمان دفاع از حقوق و آزادی های یمن گفت: عربستان با جذب نیرو در یمن، تصمیم به مداخله بیشتر در سوریه دارد.

علی الدیلمی در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: نشست عبدربه منصور هادی رییس جمهور یمن با فرمانده لشگر دوم گارد مرزی کشور برای جلب رضایت عربستان انجام شد، لذا وزیر خارجه یمن راهی عربستان شد تا نگرانی خود را از آنچه "دخالت ایران در امور یمن" می نامد، اعلام کند.

الدیلمی ادامه داد: این سفر همزمان با افزایش توهین های عربستان به اتباع یمن ساکن آن کشور و محاکمه آنان و مداخله آشکار ریاض در امور یمن صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: معلوم نیست رییس جمهور یمن در تصمیم هایش در قبال عربستان جدی باشد، چون بسیاری از مسئولان یمن با عربستان ارتباط دارند، لذا ملت یمن نیازمند یک حاکمیت مردمی است.

وی از مسئولان یمن خواست به مردم توجه کنند و گفت: حرکتهای مردمی تاثیر زیادی در رسیدن این پیام به مسئولان دارد که آزادی یمنی ها به خاطر منافع عربستان نقض می شود.

الدیلمی همچنین قتل غیرقانونی، شکنجه، نقض حقوق کار، تجاوز به مرزها و حاکمیت یمن، مداخله در امور داخلی یمن از سوی عربستان، به ویژه جذب اتباع یمنی برای جنگ در سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها