المعلم: دشمنان سوریه هرگز پیروز نخواهند شد

المعلم: دشمنان سوریه هرگز پیروز نخواهند شد
دوشنبه 3 تير 1392 - 16:32

وزیرخارجه سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در دمشق، از تصمیم قطعی این کشور برای شرکت در کنفرانس "ژنو2 " برای بررسی راهکار حل سیاسی بحران سوریه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، "ولید المعلم" امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری که به طور زنده از العالم پخش شد، تصریح کرد: سوریه با وجود این که به اهداف و نیات شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو2 تردید دارد، اما مصمم است در این کنفرانس شرکت کند.

وی با بیان این که پیروزی ارتش بر گروه های مسلح در شهر القصیر دستاوردی راهبری بود، خاطرنشان کرد: پس ازاین پیروزی به ژنو خواهیم رفت، اما نه برای تحویل قدرت به طرف دیگر، بلکه برای فراهم کردن زمینه مشارکت واقعی در اداره کشور.

وزیر خارجه سوریه درباره سلاح شیمیایی در سوریه نیز اظهار داشت: دولت سوریه هیچ وقت اعلام نکرده است که نیروهای مسلح این کشور سلاح شیمیایی در اختیار دارند و حتی از دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته ایم که هیاتی ویژه برای بررسی این مساله به خان العسل اعزام کند و همچنان به تحقیق در این زمینه پایبند هستیم، اما تروریست ها از گاز اعصاب استفاده کرده اند و ما اسنادی برای اثبات این ادعا در اختیار داریم.

المعلم تصمیم مسلح  کردن تروریست ها را اقدامی برای ارسال سلاح برای جبهه تروریستی النصره توصیف کرد و گفت: مسلح کردن مخالفان به مثابه کارشکنی در مسیر برگزاری کنفرانس ژنو 2 خواهد بود.
وی به نشست موسوم به نشست دوستان سوریه در دوحه قطر اشاره کرد و پرسید: چرا در این نشست از عراق و لبنان خواسته شد که مرزهای خود را مهار کنند اما در عین حال اردن و ترکیه از این مسئله مستثنی شدند؟

وزیر خارجه سوریه درباره "تصمیم های محرمانه" بر ضد سوریه که حمد بن جاسم نخست وزیر قطر ازآن خبرداده، گفت: نتایج این قبیل تصمیمات محرمانه در دوحه را اکنون در صیدای لبنان مشاهده می کنیم.

وی تصمیمات اتخاذشده در دوحه را خطرناک توصیف کرد و افزود: این وضع به ادامه یافتن بحران، خشونت، کشتار و تشویق تروریست ها به ارتکاب جرم و جنایت بیشتر منجر می شود اما دشمنان سوریه با وجود هرگونه توطئه ناکام مانده اند.

وی نسبت به اهداف و مقاصد شرکت کنندگان درکنفرانس ژنو 2 ابراز تردید کرد و گفت: هیچ کس نمی تواند برای مردم سوریه تعیین تکلیف کند.

المعلم در ادامه مداخله نظامي خارجي در سوريه را بعيد دانست و گفت: تا زماني كه جنگ در داخل سوريه ادامه دارد، آنها نيازي به مداخله مستقيم نظامي در سوريه نمي بينند و تا زماني كه خشونت در سوريه به نفع اسرائيل است، كشورهاي حامي تروريسم نفعي در توقف این خشونت نمي بينند.

پاسخ سوریه به هرگونه تجاوز اسراییل

وليد المعلم در ادامه تاکید کرد که دمشق به هرگونه نقض حاكميت خود در منطقه حائل در جولان پاسخ مي دهد.

وی با تاکید بر آمادگي نيروهاي مسلح سوريه براي پاسخ به هرگونه نقض حاكميت این کشور در جولان، افزود: يكبار يك خودرو نظامي اسرائيلي تلاش كرد وارد روستايي در منطقه حائل شود كه هدف قرار گرفت.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: دولت سوریه درباره نقش اسرائيل در تسهيل عبور گروه هاي تروريستي مسلح از مرز جولان و ارتباط اسرائيل با اين گروه ها، نامه اي به سازمان ملل ارسال کرده است.

المعلم افزود: هزاران فرد مسلح از چچن و داغستان و كشورهاي اروپايي در سوريه به سر مي برند و هیچ کس جز ارتش سوريه توانايي بيرون راندن آنها را ندارد.

وي گفت: اكثر ملت هاي اروپايي با مسلح كردن مخالفان در سوريه مخالف هستند، زيرا بيم آن دارند كه تروريست ها بعدا به كشورهايشان بازگردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها