آمریکا و روسیه درباره ژنو 2 به توافق نرسیدند

آمریکا و روسیه درباره ژنو 2 به توافق نرسیدند
سه شنبه 4 تير 1392 - 23:06

معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات سه جانبه امروز روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد در ژنو درباره کنفرانس بین المللی ژنو 2، اعلام کرد که توافقی درباره زمان برگزاری این کنفرانس حاصل نشد .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "گنادی گاتیلوف" گفت : مذاکره کنندگان درباره مسائل زیادی به توافق رسیدند ولی برخی مسائل همچنان در حال بررسی است.
گاتیلوف افزود : یکی از مسائل مورد بررسی " طرف های شرکت کننده در کنفرانس بین المللی ژنو 2 " است . مساله مشارکت ایران در کنفرانس بین المللی ژنو 2 هنوز حل نشده است و این در حالی است که روسیه مشارکت ایران را برای کمک به حل بحران سوریه ضروری می داند. 
معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: دولت سوریه آمادگی خود را برای شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو 2 اعلام کرده است ولی قضیه مشارکت مخالفان در این کنفرانس هنوز مشخص نشده است و آمریکا همچنان با مخالفان مذاکره می کند .
گاتیلوف تأکید کرد: توافق کردیم که دولت های مسکو و واشنگتن را از نتایج مذاکرات مطلع کنیم و تصمیمات بعدی را وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا اتخاذ خواهند کرد .
گاتیلوف اظهار داشت: مذاکرات بعدی بین "سرگئی  لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "جان کری" همتای آمریکایی وی در زمان برگزاری نشست روسیه - اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ( آسه آن) منعقد خواهد شد .
نشست روسیه – آ سه آن در کشور برونئی برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها