اردوغان شبكه هاي اجتماعي را هم سركوب مي كند

اردوغان شبكه هاي اجتماعي را هم سركوب مي كند
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 14:08

العالم - پس از گوگل و فیسبوک، دولت ترکیه از شبکه اجتماعی توییتر هم خواسته اطلاعات کاربران را در اختیار نهادهای اطلاعاتی قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود این که رسانه های ترکیه ناآرامی های اخیر این کشور را نادیده می گیرند، اما شبکه های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک این خلا اطلاع رسانی را پر کرده اند.

اخیرا ترکیه از توییتر خواسته است دفتر نمایندگی خود در این کشور را دائر کند تا آنکارا بتواند صفحاتی که در تحریک اعتراضات ضد دولتی فعال هستند را کنترل کند.

"بينالي يلدريم" وزیر ارتباطات ترکیه روز گذشته به خبرنگاران گفت: بدون وجود نمایندگی شرکت توییتر در ترکیه، دولت نمی تواند بر اطلاعات ضد دولتی کاربران دسترسی داشته باشند.

وی افزود: ما به همه شبکه های اجتماعی اعلام کرده ایم که در صورت تمایل به فعالیت در ترکیه باید به قوانین کشور پایبند باشند.

شرکت تویتر روز چهارشنبه به این درخواست دولت ترکیه پاسخ نداد؛ اما یک فرد آگاه از برنامه های توییتر گفت این شرکت برنامه ای برای گشایش دفتر در ترکیه ندارد.

دولت ترکیه پیش از این گوگل را وادار به گشایش دفترش در آنکارا کرده بود.

شبکه اجتماعی فیسبوک نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که پیام ها و مطالب ارسالی کاربران خود را در اختیار مقام های آنکارا قرار نداده و درخواست دولت ترکیه را نادیده گرفته است.

از سوی دیگر درحالی که اعضای حزب رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از شبکه اجتماعی تویتر استفاده می کنند، اردوغان این شبکه را بیماری " وبا " توصیف وخاطرنشان کرد که این شبکه ها برای نشر اکاذیب درباره دولت ها و برآشفتن جوامع استفاده می شود.

اعتراض های یک ماه گذشته در ترکیه علیه سیاست های داخلی و خارجی رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور از حزب توسعه و عدالت با وجود تمامی سرکوب های فیزیکی و سرکوب فعالان مخالف در فضای مجازی همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها