شکنجه سازمان‌یافته در زندان‌های امارات

شکنجه سازمان‌یافته در زندان‌های امارات
جمعه 7 تير 1392 - 14:40

العالم - سازمان عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر از دریافت 22 مورد گزارش درباره شکنجه زندانیان در امارات خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شکنجه در زندان های امارات به گونه ای است که حتی زندانیان را از خواب محروم می کنند و به اجبار بیدار نگه می دارند.

علاوه بر شکنجه بحران سیاسی و خفقان در این کشور تشدید شده است و 94 تن به اتهام وابستگی به گروههای اسلامی و تلاش برای سرنگونی نظام امارات محاکمه می شوند.

یکی از زندانیان در شکایت خود به عفو بین الملل نوشته است: مرا با شلنگ پلاستیکی زدند، سپس به صندلی بستند، شوک الکتریکی به من وارد کردند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتم.

"جو استوک" از مسئولان سازمان دیدبان حقوق بشر می گوید: علاوه بر شکنجه، برخی از متهمان در حالی محاکمه می شوند که هیچ مدرکی از اتهامات علیه آنها وجود ندارد.

روش های سرکوبگرانه و خشن پلیس امارات به گونه ای است که پس از بازداشت اعضای جمعیت مخالف " اصلاح " این افراد پس از گذشت یک سال حتی یک بار هم موفق به دیدار خانواده خود نشده اند.

هفته آینده دادگاه حکم غیر قابل استیناف متهمان این جمعیت را صادر خواهد کرد. بیش از 40 تن از اعضای جمعيت اصلاح و ارشاد اجتماعي اسلامی امارات که فعالیت سیاسی شان در این کشور ممنوع است در زندان به سر می برند و اخیرا دولت  این کشور تابعیت 7 تن از اعضای ارشد این جمعیت را لغو کرده است.

جمعيت اصلاح و ارشاد اجتماعي اسلامی امارات، اندیشه هایی همچون جماعت اخوان المسلمین دارد.

در پی تحولات انقلابی در کشورهای عربی، سران امارات در هراس از بروز اعتراضات در این کشور هر اعتراضی را به شدت سرکوب می کنند و فعالان مخالف را به شدت تحت پیگرد قرار داده اند.

اخیرا سازمان های حقوق بشر جهانی از سیاست های دولت امارات شدیدا انتقاد کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها