نویسنده سعودی: معترضان عربستانی فقط شیعه نیستند

نویسنده سعودی: معترضان عربستانی فقط شیعه نیستند
شنبه 8 تير 1392 - 10:32

العالم - نویسنده و تحلیلگر سعودی تأکید کرد معترضان در عربستان فقط از شهروندان شیعه این کشور نیستند.

" حمزه الحسن " روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: منشور عربی حقوق بشر، حق شهروندان را برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و ابراز عقیده به رسمیت شناخته است و عربستان سعودی نیز آن را امضا کرده است. 

این نویسنده و تحلیلگر سعودی ادامه داد: بازداشت و سرکوب معترضان در عربستان ادامه دارد و نیروهای امنیتی تاکنون 18 نفر را کشته شده اند، آن هم کسانی که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودند.

الحسن با تاکید بر اینکه عربستان اجازه برگزاری تظاهرات و ابراز عقیده را نداده است و نخواهد داد، اظهار داشت: مشکل در عربستان بین مردم و رژیم است، نه بین شهروندان مسلمان شیعه و سنی.

وی با اشاره به اقدامات تحریک آمیز و تفرقه افکنانه آل سعود در جامعه عربستان گفت: 7 تن از نوجوانان منطقه احسا به علت عضویت در فیسبوک و تویتر و ابراز عقیده 2 سال است که در زندان به سر می برند.

حمزه الحسن با اشاره به اینکه اعتراضات در عربستان فقط به شیعیان اختصاص ندارد، تأکید کرد: معترضان بازداشت شده در مناطق مختلف کشور 10 برابر بازداشت شدگان منطقه الشرقیه هستند که شیعیان در آنجا اقامت دارند؛ و این افراد بدون هیچ اتهام و محاکمه ای برای مدت های طولانی در زندان هستند و از تمامی حقوق یک زندانی محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آل سعود فقط ابزاری برای سرکوب است. 

 

پربیننده ترین خبرها