اعترافات یک تروریست مسلح از جبهه النصره

اعترافات یک تروریست مسلح از جبهه النصره
شنبه 8 تير 1392 - 11:53

یکی از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه، با تاکید بر حمله به ساختمان شبکه الاخباریه سوریه در منطقه دروشا واقع در ریف دمشق، به قتل شماری از روزنامه نگاران و پرسنل شبکه و سرقت اموال این شبکه پیش از منفجر کردن آن اعتراف کرد و از دریافت کمک از رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم این تروریست که خود را "باسل" معرفی کرده به دست داشتن در عملیات تروریستی دیگری اعتراف کرد که از جمله آن ها حمله به بیمارستان شهید "ممدوح اباظه" در القنیطره و سرقت اموال این بیمارستان و همچنین دریافت کمک از رژیم صهیونیستی از طریق بلندی های جولان است.

"باسل" در اعترافات خود که از تلویزیون سوریه پخش شد تأکید کرد: رئیس گروهمان در نشستی اعلام کرد که عملیاتی جهادی در پیش داریم و باید شبکه الاخباریه را که به طور مستمر جبهه النصره را رسوا می کند، منفجر کنیم. ما خود را آماده کرده و با خودرویی که به تازگی سرقت کرده بودیم به سمت ساختمان شبکه حرکت کردیم. پیش از ما یک خودرو بمب گذاری شده به منطقه اعزام شده بود.

وی افزود: وقتی وارد شبکه شدیم، به اتاق ها و استودیو حمله کردیم و دوربین ها را از برق کشیدیم و تجهیزات و مونیتورهایی که در شبکه بود، به کامیون بزرگی که همراه خود آورده بودیم منتقل کردیم. در این میان، عناصر مسلح اقدام به بمب گذاری ساختمان کردند و همه کارمندان و پرسنل شبکه را کشتند و یکی از آن ها را با چاقو سر بریدند.

العلی تاکید کرد: عناصر گروهمان، شبکه را از فراز ساختمانی در مزرعۀ یک شخص سعودی تحت مراقبت قرار داده بودند. نگهبان این مزرعه، شخصی بود که پیش از پیوستن به جبهه النصره، در زمینه فحشا کار می کرد.

وی با اعتراف به این که ساختمان شبکه الاخباریه، مرکز اطلاعاتی یا انبار اسلحه و مهمات یا شکنجه گاه نبود، ادعای برخی شبکه ها در این خصوص را تکذیب و تاکید کرد که در این شبکه فقط دوربین، رایانه، مونیتور و کمدهای کارمندان و مرکزی برای تصویربرداری یافتیم.

این تروریست در ادامه خاطر نشان کرد: گروهی که من وابسته به آن بودم، ساختمان قضایی نظامی را نیز منفجر کرد.

وی افزود: عناصر گروه پیش از این حمله یکی از افراد را به حمام فرستاده و او را معطر کردند، آنها به او گفتند که با منفجر کردن خود نزدیک ساختمان قضایی نظامی، به بهشت خواهد رفت و با حوریان دیدار خواهد کرد.

این تروریست خاطرنشان کرد: ما همچنین به بیمارستان ممدوح اباظه نیز حمله کردیم و تجهیزات و داروهای آن را به سرقت بردیم تا شماری از عناصر گروه را که در درگیری با ارتش سوریه زخمی شده بودند، درمان کنیم.

این تروریست تأکید کرد: پس از آن بود که در منطقه جباتا الخشب، به مدت پنج روز به همراه گروه "لشکر فرقان" محاصره شدیم. آن جا شخصی به نام السنفور از منطقه کناکر حضور داشت که در "داریا" طویله دار بود. او و گروه 15 نفره اش برای ما از سوی صهیونیستها خوراکی می آوردند. آن ها با خودروهای خود به نزدیک موانع مرزی در جولان می رفتند. در آن جا خودریی نظامی وابسته به اسرائیل انتظار آنان را می کشید و به آن ها سبدهایی کوچک مواد غذایی می داد که هر کدام کفاف یک نفر را می کرد. در این سبدها نان های فانتزی بزرگ و کنسروهای گوشت، نخود و تن ماهی بود.

العلی خاطر نشان کرد: سربازان اسرائیلی، مین های ضد نفری که در آن منطقه کار گذاشته شده را برچیده و موانع مرزی را برداشته بودند و ما از مسیر خط سبز ویژه نیروهای بین المللی تردد می کردیم با این حال نیروهای بین المللی به جباتا نمی رسیدند و فقط تا منطقه طرنجه می رسیدند و گشتی های آنان فقط شبانه می توانست تردد کند.

این تروریست جبهه النصره در پایان خطاب به همدستان خود گفت: به رفقایم که هنوز در حال ادامه اقداماتشان هستند می گویم همه کارهایی که می کردیم اشتباه بوده است و هیچ گونه حوری در کار نیست زیرا حتی شیخی که رهبری ما را به عهده داشت و برای ما فتوا صادر می کرد، بزرگ ترین سارق و دزد است و حتی نماز خواندن هم بلد نبود. "محمد دحام" نیز تاجر اسلحه و قاچاقچی مواد مخدر است. ما باعث آوارگی چندین خانواده و کودک شده ایم بنابراین از رفقایی که زنده مانده اند و همچنان سلاح در دست دارند می خواهم که خود را به دولت تسلیم کنند زیرا امکان دارد دولت آن ها را ببخشد.

شماری از گروه های مسلح، در بامداد 27 ژوئن سال 2012 به ساختمان شبکه الاخباریه سوریه حمله کردند و 3 خبرنگار و 4 نگهبان شبکه را کشتند و تجهیزات فنی موجود در شبکه را سرقت کرده، ساختمان را با بمب منفجر کردند.

این عملیات تروریستی، مدتی کوتاه پس از درخواست اتحادیه عرب از دو ماهواره نایل ست و عرب ست برای قطع پخش برنامه های شبکه ماهواره ای الاخباریه سوریه صورت گرفت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها