سه کشته و بیش از 130 زخمی در درگیری های مصر

شنبه 8 تير 1392 - 09:19

در جریان درگیری روز جمعه میان هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر سه نفر از جمله یک امریکایی کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرکنندگان مخالف مرسی دیروز جمعه در شهر "اسکندریه" در شمال مصر دفتر مرکزی گروه اخوان المسلمین را به تصرف خود درآورده و سایر دفاتر این گروه در مناطق "سیدی جابر" و "سموحه" در اسکندریه و "شبراخیت" در استان البحیره را به آتش کشیدند.
از سوی دیگر انفجار بمب دست ساز در میان تظاهرکنندگان پورت سعید در شمال غربی مصر باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 10 تن دیگر شد و بدین ترتیب شمار کشته ها در دو روز اخیر به هفت نفر رسید. یکی از کشته شدگان آمریکایی است. شمار زخمی ها نیز به بیش از 500 نفر افزایش یافت.
گفته می شود شهروند امریکایی مذکور در حال تصویربرداری از درگیری ها بود.
در چنین وضعیتی طرفداران و مخالفان محمد مرسی با تبادل اتهام همدیگر را عامل افزایش تنش و درگیری ها در سراسر مصر می دانند.
حزب "آزادی و عدالت" شاخه سیاسی اخوان المسلمین، عناصر باقیمانده رژیم سرنگون شده مبارک و جبهه نجات ملی را به حمله به اعضا و هوادارانش و به آتش کشیدن دفاتر خود متهم کرد و در بیانیه ای گفت حمله به دفاتر و اعضای این حزب با سلاح گرم، شمشیر و کوکتل مولوتف باعث شگفتی شده است.
از سوی دیگر، مخالفان مرسی اخوان المسلمین و طرفدارانش را به حمله به تجمع های مخالف اخوان و تلاش برای تحریک نیروهای امنیتی و پلیس برای سرکوب آنها متهم کرد.
علاوه بر این، الازهر با هشدار درباره خطر وقوع جنگ داخلی، خواستار حفظ آرامش در تجمعات شد.

قرار است مخالفان "محمد مرسی" رئیس جمهور اخوانی مصر، در اعتراض به عملکرد و با هدف سرنگونی وی فردا یکشنبه 30 ژوئن در سراسر این کشور تظاهرات برگزار کنند.

پربیننده ترین خبرها