نگرانی آلمان از افزایش خشونت ها در مصر

نگرانی آلمان از افزایش خشونت ها در مصر
جمعه 7 تير 1392 - 17:13

وزير امور خارجه آلمان از آنچه تشديد ناآراميهاي اخير در مصر و زمينه تغيير سياسي در اين كشور عنوان شده است، بشدت ابراز نگراني كرد و از دولت قاهره و گروههاي مخالف خواست خويشتنداري كرده و از اعمال خشونت پرهيز كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوي وزارت امور خارجه آلمان روز جمعه در نشست خبري سخنگويان دولت با خبرنگاران، با بيان اين مطلب به نقل از گيدو وستروله افزود: خشونت نبايد به عنوان يك ابزار براي حل يك مناقشه و اختلاف نظر سياسي مورد استفاده قرار گيرد و درصورت امكان بايد گفت و گو و مذاكره براي حل اختلاف نظرها و مشكلات در دستور كار باشد.
آندرياس پشكه خاطرنشان كرد: آنچه امروز مصر بيش از هرچيز ديگري به آن نياز دارد، اصلاحات ساختاري است كه اين اقدام بايد هدف اصلي همه نيروهاي سياسي در اين كشور باشد.
وي در عين حال تاكيد كرد: همه شهروندان مصري بايد از اين حق قانوني برخوردار باشند كه بتوانند آزادانه عقايد خود را بيان و درصورت لزوم اعتراضهاي خود را به صورت مسالمت آميز مطرح كنند.
پشكه با حساس توصيف كردن شرايط مصر، تصريح كرد: از نظر دولت آلمان ساعتها و و روزهاي آينده آزمايش مهمي براي تغيير و تحول سياسي در مصر خواهد بود.
محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی و تندروی مصر در سخنرانی دو شب پیش خود مخالفان را تهدید به برخورد شدید کرد، این در حالی است که قرار است روز یک‌شنبه مخالفان رژیم اخوانی مصر بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی خود را در این کشور برگزار کنند، آنها خواستار کناره‌گیری محمد مرسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند.

پربیننده ترین خبرها