العالم از یوتلست و گالکسی حذف شد

العالم از یوتلست و گالکسی حذف شد
دوشنبه 10 تير 1392 - 11:17

شرکت‌های ماهواره‌ای یوتلست و گالکسی پخش برنامه‌های شبکه العالم را متوقف کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با اقدام شرکت اینتل‌ست در حذف شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های یوتل ست و گالکسی نیز پخش برنامه‌های شبکه العالم را متوقف کردند.
شبکه العالم تا امروز از یوتلست 8 در مدار نایلست و گالکسی 19 پخش می‌شد.
اخیرا مسؤولان اینتل‌ست اذعان کرده بودند که دولت امريکا به این شرکت توصيه کرده مجوز پخش شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران را تمديد نکند.
بر اساس این گزارش، پخش برنامه های شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی از ماهواره‌های هاتبرد، یوتل‌ست و اینتل‌ست و پخش شبکه های اسپانیایی زبان هیسپان و شبکه عربی العالم هم از ماهواره یوتل‌ست و گالکسی متوقف شده است.
پیش از این نیز شرکت خدمات ماهواره‌اي يوتل‌ست و چند شرکت‌ ماهواره‌اي دیگر در اقدامی مشابه و تحت فشار لابی صهیونیستی پخش ماهواره‌اي شبکه‌های تلويزيوني و راديويي ايران را متوقف کرده بودند.
این اقدامات به صورت مستقیم و آشکار تحت فشار لابي صهیونیستی در امريکا و کشورهای غربی صورت گرفته است.
منابع آگاه اعلام کرده اند که «اداره نظارت بر دارايي‌هاي خارجي» امريکا، وابسته به وزارت خزانه‌داري اين کشور که رياست آن را يک يهودي اشکنازي به نام «آدارم اس‌زوبين» بر عهده دارد، عامل اصلي فشار بر شرکت ماهواره‌اي اينتل‌ست است.
العالم، پرس تي‌وي و ديگر شبکه‌هاي ايراني از ژانويه ۲۰۱۲ (دی ماه 1390) با موج بي‌سابقه‌اي از حملات دولت‌ها و شرکت‌هاي ماهواره‌اي اروپايي روبرو شده‌اند و پخش اين شبکه‌ها در شماري از کشورهاي غربي از جمله انگليس، فرانسه، آلمان و اسپانيا متوقف شده است.
این اقدام درحالی صورت گرفته که بسیاری از فعالان رسانه‌اي کشورهای مختلف، توقف پخش شبکه‌هاي ايرانی را هجمه‌اي عليه آزادي بيان توصيف کرده‌اند؛ هجمه‌اي که توسط دولت‌هايی صورت گرفته که مدعی حمایت از آزادی بیان، اندیشه و دموکراسی هستند.
شبکه العالم که نقش مؤثر و فعالی را در اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی مخاطبان عرب از رویدادهای مهم منطقه ای  و فرا منطقه ای به ویژه در جریان تحولات بیداری اسلامی در منطقه، حمله غرب به عراق، و همچنین تجاوز نظامی رژیم اشغالگر به غزه و لبنان و توطئه غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه داشته است، چند ماه قبل از ماهواره هاتبرد قطع شده بود. ولی العالم پس از پیگیری‌های بسیار موفق شد دوباره به این ماهواره بازگردد.
ممانعت از انتشار دیدگاه ها و نظرات مخالف با جریانهای صهیونیستی و غربی، پیشتر نیز همواره ادامه داشته؛ به صورتیکه حتی قبل از آغاز انقلابها در کشورهای عربی و اوج گرفتن بیداری اسلامی، ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم وجود داشته، و این امر همچنان ادامه دارد.
حدود دو سال قبل نیز پیش از آغاز بیداری اسلامی؛ شبکه العالم به درخواست شیخ نشین های عرب و در اقدامی کاملا غیرقانونی از روی ماهواره های عرب ست و نایل ست حذف شد.

راه های دسترسی مخاطبان به شبکه العالم
مخاطبان شبکه العالم از ماهواره‌های هاتبرد به این شبکه دسترسی دارند.
علاوه بر این، هم اکنون مخاطبان بسیاری از نقاط مختلف دنیا برنامه های شبکه العالم را از راه‌های مختلف از جمله: پخش زنده  اینترنتی ، Live station ، Daily motion ، YouTube،  شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای متعدد موبایل، دنبال می کنند.

پربیننده ترین خبرها