گزارش تصویری العالم از داخل قصیر

پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 20:05

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از شهر جنگ زده "قصیر" در مناطق مرزی لبنان و سوریه، از شدت خسارتهای برجا مانده در این شهر خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه تأکید کرد: عناصر مسلح در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در شهر قصیر خسارتهای سنگینی را به منازل و مغازه ها وارد کردند. آنها همچنین به صورت گسترده از منازل و مغازه های این شهر سرقت کرده اند.
ساکنان قصیر پس از پاکسازی این شهر از وجود عناصر مسلح، اکنون درحال بازگشت به خانه های خود هستند؛ آنها عناصر مسلح را مسئول این ویرانی‌ها می دانند.
مردم قصیر پس از ورود به این شهر مجبور شدند خانه و محل زندگی خود را برای حفظ جانشان ترک کنند .. این ویرانی ها نمونه‌ای از رنجهایی است که مردم سوریه به صورت روزمره متحمل آن می شوند.
یکی از ساکنان قصیر با اشاره به سرقت خودرو و همچنین کپسولهای گاز از داخل مغازه‌اش به خبرنگار العالم گفت که عناصر مسلح با یورش به منزلش پول و طلا و اشیاء گرانبها را به سرقت بردند.
ساکنان مسلمان و مسیحی قصیر اکنون با بازگشت امنیت و آرامش، به این امید هستند که بتوانند با بازسازی منازل و مغازه هایشان، زندگی را به این شهر بازگردانند.

نیروهای ارتش سوریه در پانزدهم خرداد 92 توانستند شهر مهم و راهبردی قصیر را از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کنند.

قصیر در غرب سوریه و 35 کیلومتری شهر حمص مرکز استان حمص قرار دارد و به دلیل قرار داشتن آن در مناطق مرزی لبنان، تا پیش از پاکسازی یکی از گذرگاه های اصلی گروه های مسلح و تروریستی به شمار می آمد.

پربیننده ترین خبرها