وزیر ارتباطات: قطع العالم، حقیقت‌جویان را تشنه‌تر می‌کند

وزیر ارتباطات: قطع العالم، حقیقت‌جویان را تشنه‌تر می‌کند
دوشنبه 10 تير 1392 - 17:44

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام غيرقانوني سازمان بين المللي ماهواره های ارتباطي در قطع برنامه های العالم و دیگر شبکه های ایرانی را بیانگر نادرستی ادعای آزادی بیان در غرب دانست و تاکید کرد: این گونه اقدامات، مردم جهان را بیش از پیش تشنۀ حقیقت خواهد کرد.

دکتر محمد حسن نامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم، اين اقدام غيرقانوني را مغاير آزادي بيان دانست و گفت: قطع شبکه های ایرانی نقض آشکار آزادي بيان به شمار مي آيد كه برخي كشورهاي استكباري مانند آمريكا و انگليس و فرانسه از آن دم مي زنند. حتي سازمان خبرنگاران فرانسوي اعلام كرده اند كه اين اقدام با آزادي بيان مغاير است.

اشتیاق مردم دنیا برای شنیدن پیام جمهوری اسلامی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیان علت اصلی اقدامات ضد ایرانی غرب، تصریح کرد: جمهوري اسلامي ايران امروزه برنامه نويني را براي زندگي بشر در تمامي سطوح اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي، قضائي و ساير زمينه ها ارائه كرده و مردم دنيا خواستار اين هستند كه بيشتر از محتواي برنامه هاي اداره اجتماعي جمهوري اسلامي ايران مطلع شوند؛ به همين جهت شبكه‌هايي مانند پرس تي وي و يا العالم و ديگر شبكه ها داراي مخاطبان بسيار زيادي در سطح منطقه وجهان هستند.

دکتر نامی افزود: اين امر زماني براي ما بيشتر آشكار مي شود كه پا را از خاك اين كشور بيرون مي گذاریم و متوجه مي شویم كه روز به روز به طرفداران و دوست داران جمهوري اسلامي ايران اضافه مي شود و حقيقتا اسلامي كه تمام دنيا انتظار درک معارف آن را دارند تا خودشان را مزين به اين معارف كنند، همين اسلامي است كه جمهوري اسلامي ايران به جهان ارائه می کند و با توجه به سطح تأثير گذاري برنامه هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي ايران و حتي صداي جمهوري اسلامي، ايران استكبار تلاش مي كند كه  از گسترش فرهنگ جمهوري اسلامي ممانعت كند كه اين كار غير قانوني است.

اقدامات قانونی برای احقاق حق ایران
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به اقدامات حقوقی انجام شده برای مقابله با این حرکت غیرقانونی، گفت: ما با سازمان ايتسو يا همان سازمان بين المللي ارتباطات ماهواره اي كه 149 عضو دارد و ما نيز عضو آن هستيم، مكاتباتي را انجام داديم . خود اين سازمان نيز اين اقدام را غير قانوني دانسته و خواستار جلوگيري از آن شده است. ما نيز به دنبال آن هستيم تا مذاكراتي را در ايران و يا ژنو برگزار كنيم.

به گفتۀ نامی، همه انسانهايي كه داراي وجدان بيدار و يا تفكر آزادي خواهي هستند با اين اقدام استكبار جهاني مخالفند و ما دنبال اين موضوع را خواهيم گرفت و در مجامع بين المللي شكايتي را ارائه خواهيم داد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد که صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران امروزه به همه جهانيان رسيده و هرچه بر ضد آن اقدام كنند، مردم جهان تشنه تر مي شوند.

ماهواره مخابراتی ایران و مسیرهای جایگزین
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به توانمندی کشورمان در عرصه هوا-فضا تصریح کرد: مسيرهاي جايگزين براي ما وجود دارد و خوشبختانه در زمينه حضور ماهواره در فضا اقدامات خوبي انجام داده ايم و در آينده بسيار نزديك ماهواره هاي مخابراتي خودمان را در لايه ژئو قرار خواهيم داد كه اين امر اقدامي اساسي براي هميشه خواهد بود و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران از اين امكانات استفاده خواهد كرد.

حتي طرح هايي تحقيقاتي را داريم كه بتوانيم علاوه بر استفاده از ماهواره هاي مخابراتي و انتقال صوتي در لايه ژئو بتوانيم اقداماتي را هم از روي زمين براي تابش همين اطلاعات بر خشكي زمين استفاده كنيم كه اين هم طرح تحقيقاتي جامع و گسترده اي است كه شايد در دنيا براي اولين بار اقدام خواهد شد و ما از اين هم استفاده خواهيم كرد. امروزه فضا براي جمهوري اسلامي ايران براي مسؤولين و كساني كه وظيفه تبلیغ اسلام ناب محمدي را در جهان دارند، کاملا  فراهم شده است.

معرفی چهره حقیقی اسلام، وظیفۀ ماست
دکتر نامی در تبیین نقش رسانه های جمهوری اسلامی در تببین حقیقت اسلام گفت: با توجه به اقدامات جريانهاي سلفي وهابي كه خواسته استعمار است، مانند منفجر كردن بمب يا بريدن سر با الله اكبر، اكنون همه متوجه شده اند كه اسلامي كه ايران به جهان معرفي مي كند يك اسلام واقعي و برابر با همان چيزي است كه در قرآن كريم و توسط ائمه (ع) ارائه شده و خوشبختانه ما چهره خوبي از دموكراسي اسلامي به جهان نشان داديم كه مهمترين آن انتخابات اخير بود كه استكبار را در وضعيت انفعالي قرار داد.

وی درباره تاثیر انتخابات اخیر ریاست جمهوری بر خنثی کردن تبلیغات علیه  جمهوری اسلامی ایران گفت: باوجود تمام تبليغاتي كه در گذشته عليه جمهوري اسلامي ايران وجود داشت، اين انتخابات بسيار ارزشمند و آزاد و باحضور حداكثري مردم نشان داد كه جمهوري اسلامي ايران خواهان صلح، آزادي، برابري و رفتن به سوي جامعه اي متعالي است و این اهداف را در برنامه خود داشته و خواهد داشت و همه زمينه هاي آن را فراهم كرده و در آينده نزديك از امكانات بيشتري بهره مند خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها