توهم و غرور، اخوان المسلمین را به این روز انداخت

توهم و غرور، اخوان المسلمین را به این روز انداخت
سه شنبه 11 تير 1392 - 12:32

ناظران مي گويند "وضعيت پيچيده ای كه در مصر به وجود آمده است، ناشی از غرور اخوان المسلمين و بی توجهی آنان به خواسته ها و هشدارهای مخالفان برای آمدن به خيابان ها در دفاع از خواسته هايشان است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، تظاهرات ميليوني مخالفان محمد مرسی رییس جمهوری مصر در روز یکشنبه (9تیرماه) در اولین سالروز به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در مصر و تداوم آن، حاکی از شکست سیاست های اخوانی و نا امیدی مصری ها از این گروه است.
به نوشته روزنامه العرب چاپ لندن، ناظران تاكيد كرده اند كه رهبران گروه اخوان المسلمين مردمي بودن دشمنان خود را دست كم گرفته و فراموش كرده بودند كه مرسي در طول دوره حكومت يك ساله خود، محبوبيتش را در ميان اقشار فقير از دست داد زيرا وي به هيچ يك از وعده هاي خود به آنان عمل نكرد و همين مساله سبب شد كه اقشار فقير و كم درآمد جز اصلي ترين حاضران در ميدان التحرير باشند.

ناظران همچنين گفته اند گروه ساكتي كه اخواني ها تلاش كردند در درگيري هاي خود با مخالفان، آنها را بي طرف نگاه دارند، همان كساني هستند كه موازنه قواي كنوني را تغيير دادند.

تحليل شعارهايي كه تظاهركنندگان مصري در ميدان التحرير سر مي دهند، نشان دهنده ياس و نوميدي آنها به محمد مرسي رئيس جمهوري مصر است كه با تكيه به دين و وعده هاي خود مبني بر كمك به فقرا در استان هاي مختلف مصر، ميليون ها مصري را فريب داد.

اين نتيجه اي است كه "احمد دراج" از موسسان حزب الدستور مصر به رياست محمد البرادعي، به آن رسيده بود. وي گفته بود "وضعيت متشنجي كه در مصر حاكم شده است، نتيجه قطعي احساس تكبر و غرور گروهي از طرفداران مرسي است".

"مصطفى النجار" از مسئولان حزب عدالت مصر نيز وضعيت فعلي در مصر را ناشي از استبداد اخواني ها و پافشاري بر نظرات خود بدون گوش دادن به نظر طرف مقابل دانست.

وي گفت: تصميمات ساده اي وجود دارد كه اگر اخوان آنرا انجام دهد، مردم هم راضي مي شوند؛ اما غرور قدرت اخواني ها و ترس از توطئه عليه آنان، گوش هايشان را كر كرده و چشم هاي آنان را بر روي منافع كشور بسته است.

پربیننده ترین خبرها