الاسیر برای انفجارهای خونین زمینه سازی می کرد

الاسیر برای انفجارهای خونین زمینه سازی می کرد
سه شنبه 11 تير 1392 - 14:02

گزارش های مطبوعاتی حاکیست شیخ سلفی احمد الاسیر امام جماعت مسجد بلال بن رباح برای انفجارهای خونین از طریق بمب گذاری صندوق های هدایا و صدقات و توزیع آنها در مساجد و موسسه ها زمینه سازی می کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری لبنانی آسیا، این منابع گفتند روز به روز اسرار بیشتری در حوزه امنیتی پرونده الاسیر در منطقه عبرا فاش می شود.

در همین زمینه منبعی که پرونده تحقیقات درباره این موضوع را پیگیری می کند، گفت خطرناک ترین چیزی که فاش شده دو مسئله است: یکی اینکه شیخ الاسیر برای اقدام جنایتکارانه ای زمینه سازی می کرد که امکان داشت به انتقال تجربه عراق به لبنان منجر شود آن هم به علت استفاده از انفجارهای خونین در مناطق مختلف و در محیط های مذهبی متفاوت با هدف شعله ور کردن آتش فتنه بود و مسئله خطرناک تر متوسل شدن او به بمب گذاری صندوق های هدایا و صدقات بود تا زمینه برای توزیع آنها در مساجد و موسسه ها و مراکز تجاری و دیگر اماکن با هدف منفجر کردن آنها در زمان مناسب، فراهم شود و اگر این اقدام صورت می گرفت خون افراد بیگناه در چند منطقه لبنان ریخته می شد.  
این منبع افزود مسئله دوم غافلگیری دستگاه های مربوطه از این موضوع بود که یک کامیون حامل سلاح دو روز قبل از درگیری از ایست و بازرسی نخست در ورودی جنوبی صیدا عبور کرده و براساس اطلاعات بدست آمده به احتمال زیاد این اقدام با همراهی دستگاه امنیتی رسمی معروفی صورت گرفته و در مقابل مجتمع الاسیر در عبرا پیدا شده و هنوز محموله آن تخلیه نشده است.

این منبع همچنین بعید ندانست که الاسیر و معاونش فضل شاکر در درگیری ها کشته شده باشند چرا که دو جسد سوخته پیدا شده است که هویت آنها هنوز شناسایی نشده و مادر الاسیر و یکی از برادران شاکر احضار شده اند و از آنها نمونه برداری شده است تا با دی ان ای دو جسد مطابقت داده شود.

در درگیری میان ارتش لبنان و عناصر شیخ الاسیر در رورزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته در منطقه عبرا شهر صیدا 18 نفر از نیروهای ارتش لبنان کشته و 20 نفر زخمی شدند. در این درگیری همچنین بیش از 35 نفر از عناصر شیخ الاسیر کشته شدند و حدود 100 نفر هم زخمی شدند.

این در حالی است که بعد از پایان درگیری ها، خبری از سرنوشت الاسیر و شاکر در دست نیست و اطلاعات ضد و نقیضی درباره محل حضور آنها در صیدا و یا سوریه منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها