دوربین العالم در 50 متری گروه‌های مسلح در سوریه

چهارشنبه 12 تير 1392 - 07:37

خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد، ارتش سوریه عملیات مهمی را برای پاکسازی شهر "جوبر" در استان "ریف دمشق" آغاز کرده است.

"خانم دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده روز چهارشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش جنوب غربی شهر جوبر را که منطقه‌ای راهبردی برای گروه‌های مسلح بود پاکسازی کردند. این منطقه محل نقل و انتقال گروه‌های مسلح به اطراف "الغوطه" و گذرگاهی برای نفوذ به "دمشق" پایتخت سوریه بود.
خبرنگار العالم گفت: تک تیراندازان به صورت گسترده در این شهر مستقر شده و در حال تیراندازی هستند. و عناصر مسلح نیز در فاصله ای 50 متری از ما فاصله دارند.
بر اساس این گزارش، مناطق کشتارگاه، نانوایی، مدارس، اداره راه و ترابری، کارخانه صابون سازی، میدان "المناشر" و چندین منطقه دیگر در جوبر اکنون کاملا پاکسازی شده و تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارند.
غرباء الشام، لواء التوحید، احرار جوبر از اسامی گروه‌های مسلحی است که وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" هستند. نوشته های برجا مانده بر روی دیوارها بیانگر حضور عناصر این گروه‌ها در شهر جوبر است. ولی اکنون در مناطق پاکسازی شده این شهر فقط اجساد سوخته عناصر این گروه ها باقی مانده است.
این گروه‌های وابسته به القاعده برای جلوگیری از شناسایی هویت تروریستهایی که در جوبر به هلاکت رسیده‌اند، پیش از فرار اجساد آنان را آتش زدند.
خبرنگار العالم تأکید کرد، در روزهای آینده نیروهای ارتش عملیات خود را برای پاکسازی شمال و شرق شهر جوبر متمرکز خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها