ارسال 3500 تن سلاح برای تروریست‌ها در سوریه

ارسال 3500 تن سلاح برای تروریست‌ها در سوریه
سه شنبه 11 تير 1392 - 20:31

رهبر سابق حزب لیبرال دموکرات انگلیس تاکید کرد که تاکنون بیش از 3500 تن سلاح برای شورشیان در سوریه ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز سه شنبه به نقل از "لرد آشداون" نوشت: با توجه به ارسال بیش از 3500 تن سلاح برای شورشیان در سوریه، آن ها دیگر به سلاح احتیاجی ندارند.

آشدون تاکید کرد: هیچ تردیدی دراین رقم وجود ندارد، سلاح ها از طریق کرواسی و با کمک سازمان سیا و با حمایت های سعودی ها و قطری ها به سوریه ارسال شده و دراختیار گروه های مسلح دراین کشور قرار گرفته است".

وی منبع این سلاح ها را سلاح های باقی مانده از جنگ بوسنی دانست و گفت: این سلاح ها به مقدار زیاد از طریق بنادر و فرودگاه های کرواسی بارگیری می شود و می توانم بگویم که پول زیادی از این کار، نصیب گروه های شرور در منطقه بالکان می شود.

آشداون افزود: آن ها افرادی نامطلوب از نظر ما هستند که شایسته نیست که سلاح در اختیار آنان قرار دهیم.

دیلی تلگراف به نقل از این سیاستمدار کهنه کار انگلیسی نوشت: انگلیس و فرانسه ترجیح می دهند که شورشیان در سوریه به سلاح تجهیز شوند؛ این درحالیست که واشنگتن اخیراً با تغییر سیاست خود اعلام کرده است که دشمنان بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را مستقیماً به تجهیزات نظامی تجهیز خواهد کرد، به طوری که مسئولان آمریکایی گفته اند که شورشیان میانه رو را بدین منظور انتخاب خواهند کرد.

آشداون تصریح کرد که هیچ گاه مشاهده نکرده است که برقراری صلح از طریق ارسال سلاح های بیشتر ممکن گردد.

وی افزود: سوریه به جبهه ای برای درگیری گسترده تبدیل شده است که درآن عناصر جهادی تندرو برای جنگ با شیعیان به سلاح مجهز می شوند. اما تا زمانی که دیپلماسی می تواند ایفای نقش کند، لزومی ندارد که به استفاده از سلاح علیه یکدیگر متوسل شد.

پربیننده ترین خبرها