فاینانشیال تایمز: اخوان به آسانی صحنه را ترک نمی کند

فاینانشیال تایمز: اخوان به آسانی صحنه را ترک نمی کند
چهارشنبه 12 تير 1392 - 13:00

العالم - روزنامه فاینانشیال تایمز نوشت: اخوان المسلمین با جمع آوری هوادارانش و بی توجهی به بیانیه ارتش و تظاهرات مخالفان نشان داد که به این سادگی عرصه قدرت را ترک نخواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فاینانشیال تایمز در نسخه امروز خود نوشت: اعضای اخوان المسلمین سال ها در معرض سرکوب، بازداشت و شکنجه قرار داشته و منزوی شده بودند. ولی با سقوط حسنی مبارک و انقلاب در این کشور اخوان المسلمین از یک سال پیش به قدرت باز گشت. اما هم اکنون با تشدید تظاهرات مخالفان در این کشور قدرت اخوان با  تهدید روبرو شده است.
فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: مرسی با چالشی روبرو شده  است که طرفدارانش آن را کودتای نظامی می نامند اما مرسی و طرفدارانش می گویند تسلیم نخواهند شد.

اخوان المسلمین هم هوادارانش را به خیابان ها کشانده است و پس از ضرب الاجل ارتش به دولت مصر برای آشتی با مخالفان مرسی به تکاپو افتاد و در سخنانی که از تلویزیون مصر پخش شد هشدار ارتش و تظاهرات مخالفان را بی اهمیت شمرد. از این رو باید گفت اخوان المسلمین تصمیم گرفته است در مقابله با ارتش قدرت خود را نشان دهد.

این روزنامه افزود: رهبران اخوان المسلمین تصمیم گرفته اند که صحنه سیاسی را به سادگی ترک نکنند.

شادی حامد کارشناس سیاسی مصر در موسسه بروکینگز دوحه به فاینانشیال تایمز گفت: آنها معتقدند که این تحولات یک کودتای نظامی است که از سوی وزارت کشور و دادگستری هدایت می شود، و بی شک کودتای نظامی بدترین کابوس اخوان المسلمین است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها