جلسه بحران فرماندهان نظامی در مصر

جلسه بحران فرماندهان نظامی در مصر
چهارشنبه 12 تير 1392 - 14:59

"عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع مصر نشست فوق العاده ای را با حضور فرماندهان کل نیروهای مسلح این کشور برگزار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الشروق مصر به نقل از یک مسؤول بلندپایه این کشور اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر برای بررسی تحولات اوضاع پس از سخنرانی دیشب محمد مرسی و پایان ضرب الاجل تعیین شده برای اجرای خواسته های مردم با فرماندهان کل نیروهای مسلح این کشور نشست فوق العاده برگزار کرد.
محمد مرسی شامگاه دیشب، طی سخنانی با درخواست تظاهرکنندگان مبنی بر کناره گیری و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام مخالفت کردند.
مردم مصر در اعتراض به عملکرد محمد مرسی روز یکشنبه 30 ژوئن تظاهرات میلیونی در سراسر این کشور برگزار کردند که این تظاهرات به درگیری های پراکنده مخالفان و طرفداران مرسی انجامید و طی آن چند نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.
عبدالفتاح السیسی روز دوشنبه در یک سخنرانی، با تعیین مهلت 48 ساعته برای اجرای خواسته های مردم مصر تهدید کرد در صورت عدم پاسخگویی به این خواسته ها، ارتش با مشارکت همه جریان های سیاسی، نقشه راهی را تدوین خواهد کرد.
شورای عالی نیروهای مسلح مصر از سرتیپ یکم عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح، سرتیپ صدقی صبحی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و فرماندهان کل نیروهای مسلح، فرماندهان میدانی، فرماندهان مناطق نظامی و مدیران ادارات و نهادهای کل دستگاه قضایی از جمله مخابرات نظامی، هماهنگی، مدیریت، پشتیبانی و تأمین تشکیل شده است.

دیشب پس از سخنرانی مرسی درگیری های شدیدی در قاهره روی داد که در نتیجه آن 16 نفر کشته و 200 تن مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها