سازمان ملل مصری ها را به خویشتنداری دعوت کرد

سازمان ملل مصری ها را به خویشتنداری دعوت کرد
چهارشنبه 12 تير 1392 - 22:24

نماینده سازمان ملل متحد، امروز همه طرف های مصری را به خویشتنداری و دست کشیدن از تنش آفرینی و تلاش برای حل اختلافات از طریق گفت و گو و سازوکارهای دموکراتیک فراخواند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ایان الیاسون" در کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که سازمان ملل " دورادور پیگیر اوضاع در مصر است و در عرصه میدانی نیز بر اوضاع نظارت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مصری ها بتوانند بر سر حل اختلافات خود از طریق گفت و گوی مسالمت آمیز و به کار گیری شیوه های دموکراتیک به عنوان اساسی ترین راه ثبات کشور؛ به توافق برسند.

نماینده سازمان ملل متحد، از مصری ها خواست که روحیه تسامح داشته باشند، زیرا در این شرایط تعیین کننده، چشم تمام جهانیان به مصر دوخته است.

ایان الیاسون همچنین تاکید کرد که "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد نیز همگان را در مصر به خویشتنداری و تلاش برای جلوگیری از تنش آفرینی فراخوانده است.

فراخوان سازمان ملل برای خویشتنداری مصریها در حالی است که سلفی های جهادی در مصر اعلام جنگ کرده اند و مخالفان نیز مصمم بر برکناری مرسی از قدرت هستند.

قرار است ارتش مصر که مهلت 48 ساعته اش برای حل اختلافات موجود به پایان رسیده و همچنین گفت وگوهایش با رییس جمهور مصر به شکست انجامیده است، بیانیه ای صادر کند که البته گفته می شود ارتش مرسی را برکنار و تشکیل دولت موقت اعلام خواهد کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها