استعفای 34 نماینده مجلس شورای مصر

استعفای 34 نماینده مجلس شورای مصر
چهارشنبه 12 تير 1392 - 18:08

با استعفای 3 تن از نمایندگان الازهر، شمار نمایندگان مستعفی مجلس شورای مصر به 34 نماینده رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الازهر مصر با انتشار بیانیه ای رسمی، اعلام کرد که "عبدالدایم نصیر"، مشاور رئیس الازهر در امور آموزش و پرورش، "محمد مهنا" مشاور رئیس الازهر و "عبدالهادی القصی" نماینده الازهر، هر سه از نمایندگی مجلس شورای مصر استعفا دادند. این در حالی است که "ایمن هیبه" نماینده مجلس و "عبدالشکور عبدالمجید" رئیس فراکسیون پارلمانی حزب دموکرات اجتماعی مصر نیز پیش از این، استعفای خود را به "احمد فهمی" رئیس مجلس شورای مصر ارائه کرده اند.

در این میان "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع مصر از نمایندگان جناح های سیاسی از جمله "محمد البرادعی" رئیس حزب قانون اساسی و رهبران "جبهه نجات ملی" و حزب سلفی "نور" و حزب "آزادی و عدالت" وابسته به اخوان المسلمین و اسقف تواضروس دوم و شیخ الازهر خواست، نشستی فوری برای بررسی نقشه راه مرحله انتقالی برگزار کنند.

"طارق الزمر" از رهبران جماعت اسلامی در مصر نیز از "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر خواست به منظور جلوگیری از خونریزی و پیش از آن که مصر شاهد کودتایی نظامی باشد؛ درباره برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری همه پرسی برگزار کند.

الزمر در گفت و گو با خبرگزاری رویترز خاطر نشان کرد: جلوگیری از وقوع کودتا در مصر امکان پذر است، به شرط آن که محمد مرسی با برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری موافقت کند، زیرا اگر چنین اقدامی صورت بگیرد، بر اساس قانون اساسی خواهد بود نه بر اساس خواست نیروهای مسلح.

وی هشدار داد: بسیاری هستند که به دنبال ضربه زدن به امنیت مصر هستند و از شرایط کنونی برای ایجاد انفجار طائفی و بر پا کردن جنگ های داخلی بهره می برند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها