اخوان المسلمین، مصر را تهدید به جنگ داخلی کرد

اخوان المسلمین، مصر را تهدید به جنگ داخلی کرد
چهارشنبه 12 تير 1392 - 20:14

جمال تاج الدین عضو کمیته حقوقی حزب آزادی و عدالت مصر و از رهبران جماعت اخوان المسلمین نسبت به جنگ داخلی و خشونت در صورت مداخله ارتش در بحران سیاسی جاری به نفع مخالفان و علیه دحکومت محمد مرسی ریبیس جمهور مصر که آن را قانونی می داند، هشدار داد.

وی به شبکه خبری العالم گفت: نیروهای هوادار مشروعیت نظام هرگز ساکت نخواهند شد و جانشان را برای دفاع از مرسی در کف دست می گیرند.   
تاج الدین افزود: از نیروهای مسلح می خواهیم از یک طرف علیه طرف دیگر در معادلات سیاسی جانبداری نکند چون این موضوع نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه مشکلات را عمیق تر نموده، باعث فروپاشی اوضاع امنیتی و ورود کشور به خشونتی می شود که سالها ادامه خواهد داشت.  وی ادامه داد: ما متمسک به مشروعیت رییس جمهور هستیم که با صندوقهای رای آمد و نه از طریق ابزارهای غیرقانونی در عرصه سیاسی لذا دستگاه نظامی نمی تواند مشکلات سیاسی را حل کند.  
تاج الدین یادآور شد: قدرت نظامی از مشروعیت حمایت نمی کند و اقدامی علیه آن انجام نمی دهد، این قدرت پشتیبان حق ملت و خواست آن در زمینه انتخاب حکام است، لذا به این حق تعدی نمی نماید، بنابراین تکیه به یک طرف علیه طرف دیگر، غیرقابل قبول و مردود است. 
وی یادآور شد: بار دیگر هشدار می دهیم ما ساکت نمی نشینیم و اجازه نمی دهیم کسی به مشروعیت نظامن تعدی نماید. 
تاج الدین گفت: جانش را در کف دستش گرفته و به مشروعیت نظام متعهد است، همچنین ما جانمان را در کف دست گرفته و به مشروعیت نظام احترام می گذاریم، همچنین به السیسی وزیر دفاع هشدار می دهیم اگر ارتش فکر می کند قادر به حفظ خود با استفاده از زور است، دچار توهم شده است لذا باید امور را به دقت محاسبه کند.  
وی افزود: تمرد نظامی علیه مشروعیت عاقبت به خیر نخواهد شد، ما بر حق مشروع خود برای دفاع از مرسی تاکید می کنیم. لذا از السیسی که در تنگنایی بزرگ گرفتار شده است، می خواهیم به ئقدرت ارتش مغرور نشود.
تاج الدین گفت: مشروعیت ناشی از صندوق های رای است، لذا برای ادامه یا عدم ادامه کار رییسس جمهور ملت مصر دوباره باید تصمیم بگیرد، این را تمام طرفها باید درک کنند، ملت، همان حکومت است.
MKH-3-16:53
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها