ادامه محاصره دو وزراتخانه لیبی توسط افراد مسلح

ادامه محاصره دو وزراتخانه لیبی توسط افراد مسلح
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 19:58

یکی از مسئولان جنبش اعتراضی لیبی گفت: افراد مسلح روز دوشنبه با تاکید برسرنگونی دولت علی زیدان وعلیرغم تصویب قانون انزوای سیاسی که خواهان آن بودند، همچنان به محاصره وزارت امورخارجه و وزارت دادگستری واقع در طرابلس پایتخت لیبی ادامه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اسامه کعبار گفت: ما تا کناره گیری علی زیدان به فعالیت خود ادامه می دهیم.

این درحالی است که افراد مسلح روز یکشنبه ازعقب نشینی خود در صورت تصویب قانون انزوای سیاسی مسئولان رژیم سابق القذافی خبر داده بودند.
گزارشها حاکی است افراد مسلح امروز (دوشنبه) همچنان با خودروهای مجهز به تیربار و ضد هوایی، دو وزارتخانه را در محاصره دارند.


کعبار که یکی از اعضای هماهنگی قانون انزوای سیاسی و معاون رئیس شورای عالی انقلابیون لیبی است، افزود: تصویب قانون انزوای سیاسی گام بزرگی در مسیر درست است اما ما نیز برای بررسی برخی نکات این قانون وقت خواهیم گذاشت.
وی با بیان اینکه درصدد سرنگون کردن دولت علی زیدان هستند، نخست وزیر را به تحریک انقلابیونی که رژیم معمر القذافی را از بین برده و نیرویی برای اخراج آنان از پایتخت تشکیل دادند، متهم کرد. 


گفتنی است دولت لیبی به ریاست جمهوری علی زیدان چند هفته پیش فعالیتی برای اخراج شبه نظامیان غیرقانونی از پایتخت آغاز کرد.
نخست وزیرلیبی نیز از آغاز اصلاحاتی به منظور حذف  300 هزار " شغل و دستمزد صوری" سخن گفته است.
کعبار که یکی ازانقلابیون سابق و نزدیک به اسلام گرایان است خاطرنشان کرد: امیدواریم علی زیدان به ناتوانی خود در حکومت داری اعتراف کند، نمی دانم چرا این مرد به سمت خود چسبیده است؟!

 
کعبار همچنین درخصوص مذاکراتی که قرار بود بادولت آغاز شود، مخالفت خود را با هرگونه مذاکره با علی زیدان اعلام کرد .
گفتنی است فرماندهان انقلابیون سابق روز شنبه در طرابلس گردهم آمده و از موافقت  دولت با اعطای پنج وزارتخانه به انقلابیون خبر دادند.
کنگره ملی (پارلمان) روز یکشنبه قانون جنجال برانگیز انزوای سیاسی را برای مقامات سابق رژیم مخلوع و تحت فشار افراد مسلح که خواهان تصویب این قانون بودند، تصویب کرد.


یکی دیگر از فرماندهان انقلابیون سابق نیز گفت : معترضان چند دسته هستند، برخی ازآنها با تصویب قانون انزوای سیاسی، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده اند، اما برخی دیگر که خواسته های دیگری دارند در اماکن دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها