قطع شبکه های ایرانی نقض آزادی بیان است

قطع شبکه های ایرانی نقض آزادی بیان است
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 14:12

العالم - شخصیت های سیاسی ، پارلمانی و رسانه ای قطع شبکه های تلویزیونی ایرانی از تعدادی از ماهواره ها را توطئه آمریکایی - اسرائیلی برای جلوگیری از نشر واقعیت ها دانستند.

شرکت های اینتل ست و یوتل ست از روز دوشنبه پخش شبکه های ایرانی از جمله شبکه خبری العالم را روی ماهواره های غربی آتلانتیک برد ، گالکسی و هاتبرد قطع کرده اند .

" جمیل مزهر"  عضو  کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : متأسفانه کسانی که خود را مدافع دموکراسی و آزادی معرفی می کنند ، حق آزادی اطلاع رسانی و آزادی بیان را نقض می کنند.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل سیاست جلوگیری از نشر واقعیت ها را درپیش گرفته اند ، خاطرنشان کرد: علت قطع العالم حمایت این شبکه خبری از مقاومت و مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

" ناصر قندیل " رئیس مرکز خاورجدید و اطلاع رسانی نیز به العالم گفت: شبکه العالم باید مدال طلایی دریافت کند زیرا در دوران فعالیت خود ثابت کرده که قادر به انعکاس واقعیت ها و آشکار کردن پنهان کاری ها است .

صالح المالکی عضو مجلس نمایندگان عراق اظهار داشت: قطع شبکه های ایرانی که واقعیت ها را منعکس می کنند ، اقدامی ظالمانه و منافقانه است در حالی که باید شبکه های ترویج فتنه و گمراهی به جای شبکه های ایرانی قطع می شد.

مسئولان شرکت اینتل ست که مقرش در لوکزامبورگ است ، در نامه ای به دفتر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که تحریم آمریکا علیه ایران علت اصلی قطع شبکه های ایرانی است.

دولت ها و شرکت های ماهواره ای اروپا از ابتدای سال 2012 همواره مانع از پخش شبکه های ایرانی در بسیاری از کشورهای غربی مانند انگلیس ، فرانسه ، آلمان و اسپانیا شده اند .

در حالی شرکت های ماهواره ای اروپائی تحریم ایران را علت اصلی قطع شبکه های ایرانی اعلام می کنند که سخنگوی مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا اعلام کرده است تحریم ایران شامل بخش رسانه ها نمی شود .

MKH-4-01:51

پربیننده ترین خبرها