واکنش صهیونیست ها به وقایع مصر

واکنش صهیونیست ها به وقایع مصر
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 20:28

با وجود توصیۀ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم مبنی بر خودداری از اظهار نظر در خصوص وقایع مصر، رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم از عزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر به عنوان یک "زلزله" یاد کرد و یک وزیر کابینه این رژیم هم آن را یک مساله کاملاً داخلی در مصر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گابی اشکنازی در واکنش به عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر، درباره واکنش احتمالی گروه اخوان المسلمین مصر به این اقدام هشدار داد.

این درحالی ست که یک وزیر کابینه رژیم صهیونیست گفت: آنچه درمصر اتفاق افتاد ، یک مساله کاملا" داخلی در مصر است".

اشکنازی درجمع خبرنگاران اسرائیلی گفت: کودتا در مصر یک زلزله است  و آنچه در منطقه می مشاهده می کنیم نیز کمتر از زلزله نیست.

اشكنازي همچنین گفت: درخصوص آنچه اتفاق خواهد افتاد، توصیه می کنم که جانب احتیاط رعایت شود زیرا ما گمان نمی کردیم که چنین اتفاقی بیافتد و به نظر من در مصر هم نمی دانستند که چه اتفاقی درحال وقوع است.

اشکنازی در توضیح اعلام موضع مسئولان اسرائیلی در دو روز گذشته مبنی بر نگرانی از گسترش حملات عناصر جهادی درمنطقه سینا ضد مواضع اسرائیلی، درباره اینکه عزل مرسی بازتاب های فوری بر وضعیت اسرائیل داشته باشد، ابراز تردید کرد.

اشکنازی افزود: به اعتقاد من ارتش مصر، امروزه درگیر مساله ای فراتر از وضعیت داخلی مصر است.

وی درباره واکنش احتمالی گروه اخوان المسلمین به عزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر هشدار داد و گفت: اقدامات اخوان المسلمین در مصر باید تحت نظر باشد زیرا آن ها اکنون به نوعی آسیب دیده اند.

اما درحالی که بنیامین نتنیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل به وزرای کابینه خود توصیه کرده است که از انجام مصاحبه های مطبوعاتی درباره تحولات مصر خودداری کنند، "یسرائيل كاتس" وزیر راه و ترابری رژیم اسرائیل در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد: ما به آنچه در مصر روی می دهد، نمی پردازیم، زیرا این یک مساله داخلی است.

كاتس افزود: ما باید تنها به منافع خود توجه کنیم و من مطمئن هستم که این کار را انجام می دهیم و درآینده نیز انجام خواهیم داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها