تداوم عملیات موفق ارتش سوریه در حمص

تداوم عملیات موفق ارتش سوریه در حمص
جمعه 14 تير 1392 - 16:19

ارتش سوریه در ششمین روز نبرد مهم خود برای پایان دادن به سیطره گروه‌های مسلح بر محلاتی از شهر حمص قدیم، روز گذشته وارد محله مهم الخالدیه شد و با پاکسازی مناطقی مهم از آن، شورشیان را محاصره کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه که بیش از یک سال است این محلات را در محاصره دارد، بر آن شده تا با پاکسازی آن، شهر و استان راهبردی و مهم حمص را از وجود تروریست‌های جبهه النصره و گردان‌های فاروق نجات دهد.
در همین زمینه گزارش می‌رسد که حمله ارتش سوریه که یگان‌هایی از نیروهای مردمی نیز آن را همراهی می‌کنند موفقیت خوبی داشته و با کنترل ارتش بر برخی از ساختمان‌های مرتفع و همچنین قطع ارتباط گروه‌های شورشی، آنها را به شدت تحت فشار قرار داد‌ه‌اند.
گفته می‌شود ارتش سوریه برای کنترل این مناطق از همه نوع سلاح سبک و سنگین استفاده می‌کند و نیروی هوایی نیز نقش مهمی در هدف قرار دادن مراکز تجمع گروه‌های مسلح که حدود 2500 شهروند را در گروگان خود دارند، ایفا می‌کند.
کشورهای غربی- عربی طرفدار تروریست‌ها در سوریه که پاکسازی حمص از گروه‌های مسلح را پس از کنترل القصیر و تلکلخ ضربه جبران ناپذیری به خود ارزیابی می‌کنند، فشار همه جانبه‌ای بر ارتش سوریه آورده تا از ادامه عملیات خود صرف نظر کند، اما دولت سوریه با درک نیاز پایان دادن به حضور افراد مسلح که همه راه‌های کمک رسانی به آنها بسته شده، مصمم است تا حمص را هر چه سریع‌تر پاکسازی و راه را برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده هموار کند.
دولت سوریه به تازگی اعلام کرده که آمادگی دارد تا با کمک سازمان‌های بین‌المللی، هلال احمر سوریه را جهت کمک رساندن به افراد غیر نظامی به حمص اعزام کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها