اخوانی های مسلح پل لاذقیه درحلب را منفجر کردند

اخوانی های مسلح پل لاذقیه درحلب را منفجر کردند
جمعه 14 تير 1392 - 18:55

گروه های وابسته به اخوان المسلمین که درقالب " ارتش آزاد " فعالیت می کنند ، یکی از بزرگ ترین پُل های ارتباطی لاذقیه در شهر حلب سوریه را با چند تن مواد منفجره تخریب کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، نوار ویدئویی که این گروه های جنایتکار دو روز پیش منتشر کردند ، عملیات منفجر شدن این پُل را از سوی گروه موسوم به " لشگر داوود " نشان می دهد که اغلب اعضای آنرا اسلام گرایان ترکمن تشکیل می دهند که مزدور سازمان اطلاعات ترکیه هستند.

این پل در نزدیکی شهر " بسنقول " از توابع منطقه اریحا در استان ادلب واقع شده است.

با انفجار این پل، واردات و صادرات محصولات کشاورزی که از طریق جاده بین اریحا و لاذقیه صورت می گیرد، مختل شده و آوارگان استان ادلب نیز دیگر نمی توانند به استان لاذقیه بروند.

مزدوران گروه های وابسته به " ارتش آزاد " ، با اجرای این عملیات و تخریب هدفمند زیرساخت ها درسوریه اعم از پل ها ، شبکه های تولید برق ، جاده ها و راه آهن که به دستور سازمان اطلاعات ترکیه صورت می گیرد، قصد دارند سوریه را به دوران قبل از صنعتی شدن این کشور بازگردانند.
تعداد پل هایی که تا کنون درحملات خرابکارانه گروه های مسلح تروریست در سوریه تخریب شده است ، بیش از 120 پل است که برخی از آن ها از جمله بزرگ ترین پل های منطقه خاورمیانه به حساب می آمدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها