اخوان المسلمین: برکناری مرسی "کودتای نظامی" است

اخوان المسلمین: برکناری مرسی
شنبه 15 تير 1392 - 12:30

قاهره (العالم) - رهبر حزب آزادی وعدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین برکناری "محمد مرسی "از ریاست جمهوری را "کودتای نظامی" توصیف کرد.

"احمد ابوبرکه " روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ملت مصر با انقلاب 25 ژانویه سال 2011 در صدد ایجاد حکومتی دموکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت و ایجاد آزادی بود اما با "کودتای نظامی" اولین دولت منتخب برکنار شده و اولین پارلمان منتخب (مجلس شورا) منحل شد؛ و ماهواره ها قطع شده و قانون اساسی که مردم با رفراندم تصویب کرده بودند به حالت تعلیق در آمد.
وی افزود: عناصر باقیمانده رژیم برکنار شده حسنی مبارک، از زمانی که محمد مرسی زمام حکومت مصر را به دست گرفت از طریق ایجاد بحرانهای مختلف در داخل، به دنبال کودتای نظامی بودند.
ابوبرکه با اشاره به بازداشت ها در مصر پس از تحولات اخیر اظهار داشت: گروه اخوان المسلمین با هرگونه حمله و خونریزی و از بین بردن اموال و دارایی های عمومی و خصوصی مخالف است ، و به هیچ وجه حمله به مردم را جایز نمی داند.
رهبر حزب آزادی وعدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین تاکید کرد: طی روزهای اخیر، طرفداران اخوان و ساختمان هایشان در معرض حمله قرار گرفت و تعدادی از آنها کشته شدند.
ابوبرکه خاطرنشان کرد: ملت مصردر دفاع از خواست خود مصمم بوده و به قانون اساسی پایبند است و از دموکراسی نوپا دفاع خواهد کرد.
دیروز تظاهرات و اعتراضهای هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده به خشونت کشیده شد که در نتیجه آن 25 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

"محمد بدیع" رهبر اخوان المسلمین عصر دیروز با حضور در جمع هواداران خود در قاهره، بازگشت "محمد مرسی" به قدرت را خواستار شد.
بدیع تأکید کرد که هواداران اخوان المسلمین تا تحقق مطالباتشان در میادین باقی می مانند.

tt-5-23:07

پربیننده ترین خبرها