قطع شبکه های ایرانی، مصداق "راهزنیِ رسانه‌ای" غرب

قطع شبکه های ایرانی، مصداق
شنبه 15 تير 1392 - 19:58

شخصیت های پارلمانی اروپا و فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، با انتقاد از شرکت های اینتل ست و یوتل ست به علت قطع شبکه خبری العالم و دیگرشبکه های ایرانی از ماهواره های آتلانتیک، گالکسی و هاتبرد، این اقدام را مصداق "راهزنی رسانه ای" و حرکتی دیکتاتور مآبانه دانستند.

فعالان رسانه ای، حقوقی و دینی شهر قدس فلسطین اشغالی نیز قطع العالم را ناشی از فشارهای آمریکا عنوان و این کشور را به نقض حق آزادی اطلاع رسانی و دیکتاتوری متهم کردند.

ارنست ساگاگا سخنگوی فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم بر لزوم تشریح علل واقعی قطع شبکه های ایرانی تأکید کرد و گفت: شرکت های ماهواره ای اروپائی اتحادیه اروپا و کشورهای غربی را مسئول قطع شبکه های ایرانی معرفی می کنند در حالی که اتحادیه اروپا هر گونه دخالت خود در قطع این شبکه ها را تکذیب می کند.

فرانک شوالبا هوت کارشناس استراتژیک پارلمان اروپا نیز خاطرنشان کرد: قطع شبکه های ایرانی قابل توجیه نیست و افراد بسیاری در بروکسل – مقر اتحادیه اروپا - با من هم عقیده هستند.

شوالبا هوت افزود: اروپا با قطع شبکه های ایرانی، اصلی را که فرانسوا ولتر اندیشمند و فیلسوف بزرگ اروپائی قائل به آن بود، پایمال کرد. ولتر می گوید: "شاید با تو همفکر نباشم ولی برای اینکه بتوانی فکرت را بیان کنی ، همه تلاشم را به کار خواهم بست."

کمال الشوبکی مدیر مؤسسه تحقیقات سیاسی و اجتماعی "بیت الشرق" در قدس نیز اعلام کرد: قطع شبکه های ایرانی یکی از خطرناک ترین انواع "راهزنی رسانه ای" است که آمریکا برای تأمین منافع خود و متحدانش بدون در نظرگرفتن دیدگاه دیگر کشورها مرتکب می شوند.

ضیاء الشوبکی وکیل مدافع فعال در قدس هم گفت: آمریکا به ظاهر منادی دموکراسی، آزادی اندیشه و آزادی بیان است ولی در عمل دیگر کشورها را از این حقوق محروم می کند.

الشوبکی افزود: قطع شبکه العالم نوعی نژادپرستی، دیکتاتوری، فاشیسم و فرصت طلبی است.

صلاح زحیکه مدیر اوقاف قدس نیز خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا که خود را بزرگترین قدرت جهان می داند، در زمینه قطع العالم نشان می دهد که این شبکه خبری قدرتمندتر از این کشور است.

زحیکه افزود: آمریکا نگران آگاهی یافتن مردم کشورش از واقعیت های جهان است به همین دلیل سعی می کند صدای شبکه های مستقل که واقعیت ها را منتقل می کنند، خاموش نماید.


12:08         06/07/             FA

پربیننده ترین خبرها