ادامه پیشروی ارتش سوریه و هلاکت دو سرکردۀ تروریستها

ادامه پیشروی ارتش سوریه و هلاکت دو سرکردۀ تروریستها
شنبه 15 تير 1392 - 22:57

نیروهای ارتش سوریه برای هفتمین روز متوالی، حملات خود در مناطق قدیمی حمص را ادامه داده و به سمت اماکن اختفای عناصر مسلح پیشروی کردند. در این عملیات دو تروریست خطرناک به نام های "حمود خضر شلاش" معروف به ابوالبراء رهبر گروهک "الحویقه"؛ و همچنین "الجفرا" معروف به "ابوخطاب" رهبر گردان موسوم به "شیخ الاسلام" به هلاکت رسیدند

 به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه العالم از سوریه، منابع محلی تاکید کردند که نیروهای ارتش این کشور، باغ العلو و برخی مناطق اطراف مسجد خالد بن الولید در منطقه الخالدیه را پس از درگیری های شدید، تحت کنترل خود در آوردند.

این درگیری در اکثر مناطقی که عناصر مسلح در آن ها حضور دارند، به ویژه منطقه الراشدین جریان دارد. ارتش سوریه از آزادسازی چهار منطقه که در روزهای گذشته به عنوان شاهرگ حیاتی عناصر مسلح به شمار می رفت، خبر داد.

در جنوب پایتخت نیز در شهر درعا، از حوران خبر می رسد که انفجار در کارگاه بمب سازی، به ویرانی کامل آن به همراه بمب ها و سلاح های ذخیره شده در این کارگاه منجر شد و 15 تن از عناصر مسلح در این انفجار کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع نظامی از کشته شدن دو تن از خطرناک ترین عناصر مسلح در الحویقه واقع در دیر الزور خبر دادند. این دو تن، حمود خضر شلاش معروف به ابوالبراء رهبر گروهک الحویقه و همچنین الجفرا معروف به ابوخطاب رهبر گردان موسوم به شیخ الاسلام بودند.

در این میان، توپخانه سنگین ارتش، عناصر وابسته به گروه های مسلح را در جوبر و القابون هدف قرار داد و نیروهای ارتش به پیشروی در حرستا پرداختند و این در حالی است که درگیری های پراکنده در داریا و کشتزارهای المعظمیه همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه قصد دارند با این حملات همه جانبه در مناطق پرتنش، تغییراتی میدانی ایجاد کنند تا بتواند زمینه عملی برای پایان دادن به خشونت ها ایجاد کنند.


17:46         06/07/       
26

پربیننده ترین خبرها