حکام بحرین خواهان حل بحران نیستند

حکام بحرین خواهان حل بحران نیستند
يکشنبه 16 تير 1392 - 20:15

منامه، العالم - جانشین سیاسی دبیرکل جمعیت وعد بحرین گفت: مخالفان هنوز طرحی از سوی آل خلیفه به منظور حل بحران کشور دریافت نکرده اند.

رضی الموسوی روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: اخباری درباره طرح آمریکا برای حل بحران بحرین و سفر شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین، به واشنگتن، لندن و برخی پایتختهای مهم کشورهای عرب حوزه خلیج فارس وجود دارد، اما تاکنون طرحی از سوی خاندان حاکم یا مقامهای بلندپایه منامه به مخالفان ارائه نشده است.

الموسوی ادامه داد: آنچه برای ما مهم است، اجرایی شدن طرح مخالفان وانقلابیون شامل سند منامه و سند مقابله با خشونت صادر شده در تاریخ 12 اکتبر 2011 و 6 نوامبر 2012 است که همچنان به آن پایبندهستیم.

وی با اشاره به اینکه مخالفان خواستار اجرای خواسته های مردم مانند آزادی، عدالت اجتماعی، دموکراسی و کرامت هستند، لزوم برگزاری انتخابات عادلانه و بر اساس موازین بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

الموسوی یادآور شد: حقوق بشر و دموکراسی باید رعایت شود، اما در چهار ماه گفت وگوی ملی دستاوردی حاصل نشده، لذا هر گونه طرح باید خواسته های مخالفان در این زمینه را در نظر بگیرد.

وی درباره "جنبش تمرد" در بحرین که قرار است در 15 اوت آغاز شود، آن را تلاشی برای جلوگیری از وقت کشی توسط رژیم آل خلیفه دانست و گفت: شرکت مردم و مخالفان در تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز برای استقرار آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و کرامت، بیانگر پویایی و زنده بودن ملت بحرین است که در سخت ترین شرایط، در زمینه احقاق حقوق خود تردید نمی کنند. 
tt-7-14:50

 

پربیننده ترین خبرها