خروج سلفی های "نور" از مذاکرات سیاسی در مصر

خروج سلفی های
دوشنبه 17 تير 1392 - 12:21

العالم - حزب سلفی «نور» در اعتراض به کشته شدن معترضان هوادار مرسی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی مصر، از رایزنی های سیاسی برای تشکیل دولت آتی این کشور خارج شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش مصر در بیانیه ای اعلام کرد، یک گروهک تروریستی مسلح بامداد امروز تلاش کرد به مقر گارد ریاست جمهوری در قاهره حمله کند. در این حمله یک افسر مصری کشته و بیش از 40 تن دیگر زخمی شدند. پیش از بیانیه ارتش گروه اخوان المسلمین مصر اعلام کرده بود که 34 تن از هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده این کشور در مقابل مقر گارد ریاست جمهوری به ضربه گلوله ماموران امنیتی کشته شده اند. هزاران نفر از هواداران اخوان المسلمین در اعتراض به عزل مرسی از قدرت در مقابل کاخ ریاست جمهوری تظاهرات کرده بودند.

با این حال وزارت بهداشت مصر شمار کشته شدگان این درگیری ها را 35 تن اعلام کرده است.

« نادر بکار» سخنگوی حزب نور از طریق توییتر اعلام کرد: در واکنش به کشتاری که خارج از مقر گارد ریاست جمهوری رخ داده است، بلافاصله تصمیم گرفتیم از همه رایزنی های سیاسی برای تشکیل دولت آتی خارج شویم.

حزب نور بزرگترین تشکل سیاسی سلفی در مصر به شمار می رود و در ائتلاف حامی براندازی مرسی مشارکت داشت.

پیش از این حزب نور با انتخاب «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نخست وزیر مصر مخالفت کرده بود و درباره نخست وزیری «زیاد بهاء الدین» کارشناس اقتصادی چپگرا نیز ملاحظاتی داشت.

ارتش مصر همچنین اعلام کرد: درپی درگیری‌های صبح امروز مقابل مقر گارد ریاست جمهوری مصر در قاهره، 200 فرد مسلح بازداشت شده اند. گفته می شود محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر در باشگاه افسران گارد ریاست جمهوری نگهداری می شود.

صبح امروز پیش از این درگیری ها، احمد المسلمانی سخنگوی عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر اعلام کرده بود که دولت موقت حداکثر ظرف 24 ساعت اعلام خواهد شد. 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها