نگرانی صهیونیستها از آینده روابط با مصر

نگرانی صهیونیستها از آینده روابط با مصر
چهارشنبه 19 تير 1392 - 15:06

به نظر نمی رسد که اوضاع در مصر، رو به آرامش داشته باشد و روز به روز رویارویی های امنیتی و سیاسی، دامنه تنش در این کشور را گسترش می دهد. این مساله، نگرانی اسرائیل از آینده مصر و روابط با این کشور را سبب شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم " ایهود یعری " کارشناس سیاسی شبکه 2 رژیم صهیونیستی درباره اظهارات مجری برنامه مبنی بر اینکه امکان انحلال فوری اخوان المسلمین به دلیل داشتن تاریخیچه ای 80 ساله گفت: "محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین هنوز بازداشت نشده است، وی در جمع ده ها هزار تن از حامیان اخوان المسلمین در یکی از میدان های قاهره در سخنانی روشن و آشکار گفت: ما تا زمانی که بتوانیم مرسی را بر شانه بکشیم و به کاخ ریاست جمهوری برگردانیم، در خیابان ها خواهیم ماند. این نشان می دهد که اخوان المسلمین تصمیم به نافرمانی گرفته و نمی خواهد با اوضاع و حکومت جدید کنار بیاید."
وی افزود: "هواداران اخوان المسلمین می گویند که اعتراض آنها مسالمت آمیز است اما حضور این تعداد انبوه از انسان ها در خیابان هایی که سربازان در حال تردد میان آن ها هستند، قطعا نمی تواند بدون تنش بگذرد."
یعری بزرگ ترین مشکل کنونی مصر را گرفتار شدن این کشور به هرج و مرجی دانست و تأکید کرد: "این مساله برای اسرائیل نیز مشکل به شمار می آید، زیرا اگر ارتش بخواهد کنترل میلیون ها مصری را که در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها ریخته اند در دست داشته باشد، به نیروهای فراوانی نیازمند است اما ارتش از چنین نیروی انسانی برخوردار نیست به همین سبب ممکن است نتواند امنیت مناطقی که برای ما حیاتی هستند، نظیر مرزها با باریکه غزه و همچنین منطقه سینا را تامین کند. این بزرگ ترین خطری است که از سوی مصر اسرائیل را تهدید می کند."
این کارشناس صهیونیست خاطر نشان کرد: "هر چند اسرائیلی ها از کنار گذاشته شدن اخوان المسلمین از قدرت خرسند هستند اما باید نگران این باشیم که مصر به قدرت و همبستگی خود را از دست داده و نتواند در حد کشوری ظاهر شود که طی دو هزار سال گذشته بوده است."
دکتر " نسیب حطیط " نویسنده و تحلیل گر سیاسی لبنانی در گفت و گو با شبکه خبری العالم در این خصوص گفت: برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی بر این باورند که دوره حکومت مرسی بر مصر به ویژه به سبب اجرای بندهای پیمان کمپ دیوید، اوج همکاری و هماهنگی امنیتی میان قاهره و تل آویو به پایان رسیده است. به همین سبب هرگونه تغییر در مصر تاثیری منفی بر رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت."
وی افزود: علاوه بر مشکل منطقه سینا، مشکلی به نام جنبش حماس نیز اسرائیل را تهدید می کند. اخوان المسلمین به جنبش حماس، قول داده بود که اوضاع در غزه تغییر نیابد.

نسیب حطیط درباره احتمال دامن زدن رژیم صهیونیستی به هرج و مرج در مصر هشدار داد و گفت: پس از امضای پیمان کمپ دیوید، و در مدت 30 سال گذشته، موساد در مصر نفوذ کرده است و به منظور تامین منافع رژیم صهیونیستی به دنبال از هم گسستن کشورهای عربی اطراف فلسطین اشغالی و تضعیف ارتش آن ها بر آمده است. حمله آمریکا به عراق، ارتش عراق را به نابودی کشاند، پس از آن دشمنان سوریه ارتش این کشور را درگیر جنگ فرسایشی داخلی در سوریه کردند و اکنون نوبت فرسوده کردن ارتش مصر است. به همین سبب گسترش فتنه و بحران در مصر آرزوی رژیم صهیونیستی است.
26

پربیننده ترین خبرها